Polski sektor budowlany to wykwalifikowana kadra inżynierska, know how, bogate tradycje i doświadczenie. Firmy budowlane mają silny potencjał i mogą pochwalić się dokonaniami nie tylko w kraju, lecz również na rynkach zagranicznych. Międzynarodowa konkurencja oraz chęć dalszego rozwoju są naturalnym impulsem do internacjonalizacji polskich firm.
Polski Klaster Eksporterów Budownictwa zwrócił się do Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu z prośbą o wsparcie w zakresie wypracowania rozwiązań, które umożliwią polskim firmom konkurowanie na globalnym rynku. W odpowiedzi Agencja planuje działania zmierzające do zintegrowania oferty polskich podmiotów na rynki zagraniczne. Dzięki współpracy firm z sektora budowlanego i przy wsparciu instytucji z grupy Polskiego Funduszu Rozwoju, polska pozycja w ekspansji zagranicznej będzie silniejsza. Pierwszym z działań jest organizacja seminarium dla sektora budowlanego, które odbędzie się 12 kwietnia w siedzibie Agencji. Podczas spotkania zaprezentowane zostaną programy i sieć organizacji promujących eksport, nowa polityka proeksportowa oraz instrumenty wspierające i finansujące polską ekspansję zagraniczną.
© ArchMen - Fotolia.com |
W roli prelegentów wystąpią przedstawiciele Polskiego Funduszu Rozwoju (Paweł Borys), KUKE (Piotr Stolarczyk), BGK (Jacek Szugajew/ Patryk Darowski), PARP (Michał Polański), Ministerstwa Rozwoju (Jacek Piłatkowski), oraz organizatorów: Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (Tomasz Pisula) i Polskiego Klastra Eksporterów Budownictwa (Jan Mikołuszko).
W ramach integracji firm z sektora budowlanego, planowane są kolejne wspólne inicjatywy takie jak misje gospodarcze i fora. (PAIH)