Aktualności
Strona główna > Aktualności
3 lipca 2017

Chiński sektor medyczny w Polsce

O specyfice chińskiego sektora medycznego i szansach na współpracę w tym obszarze między Polską a Chinami dyskutowali eksperci oraz przedstawiciele biznesu podczas zorganizowanych przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu warsztatów z udziałem przedsiębiorców chińskim wizytujących właśnie Polskę.

Przemysł medyczny w Chinach łączy w sobie tradycyjną chińską koncepcję oraz nowoczesne technologie. Rynek medyczny oraz rynek suplementów diety, dzięki rządowemu programowi wsparcia rozwija się bardzo szybko. - To doskonała szansa dla polskich przedsiębiorców - mówiła Meng Dongping z Chinskiej Izby Handlowej. - Medycyna chińska znajduje ogromne pole do rozwoju również w Polsce - dodała Dongping.



Rozmowy B2B pomiędzy polskimi a chińskimi przedsiębiorcami z sektora medycznego


Coraz bliższe relacje gospodarcze między Polską a Chinami oraz programy wsparcia polskich przedsiębiorstw w ekspansji zagranicznej (np. program Go China) pozwalają na pozytywne prognozy obecności polskich towarów i usług na rynku chińskim. - Rynek ochrony zdrowia jest szczególnie atrakcyjny dla polskich firm. Potencjał widzimy zarówno w obszarze przyrządów medycznych, jak i leków nowej generacji - powiedział wiceszef PAIH, Krzysztof Senger. - Jest to szansa dla szybko rosnących polskich firm biotechnologicznych - dodał.

Prezes Senger zwrócił również uwagę na fakt, iż rządowe wsparcie jest bardzo istotne podczas pierwszych kroków stawianych na chińskim rynku, jednak prawdziwym wyzwaniem dla polskich przedsiębiorców jest dopasowanie oferty produktowej do wymagań chińskich konsumentów. - Polscy producenci muszą pamiętać, że produkt - w tym ten medyczny - musi być atrakcyjny dla chińskiego konsumenta. Ostatecznie to wybory konsumenckie decydują o powodzeniu strategii wejścia na dany rynek - mówił Senger.



Chińska delegacja z sektora medycznego z wizytą w PAIH


Jak pokazują statystyki, w ostatnim roku nastąpiło przyspieszenie w napływie chińskich inwestycji do Polski. - Polska jest najważniejszym partnerem Chin w Europie Środkowo - Wschodniej. Chińczycy  coraz częściej sięgają po polskie produkty, które zaczynają kojarzyć się im z wysoką jakością. To wielka szansa dla polskich przedsiębiorców -  przyznała Liu Lijuan Radca Ekonomiczno-Handlowy z chińskiej ambasady. (PAIH)



Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy lub wyłączyć je w ustawieniach.
Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij