Aktualności
Strona główna > Aktualności
11 października 2017

Sprzedaż żywności do Chin od kuchni

Chiny są największym rynkiem żywności i napojów (F&B) na świecie, a w ostatniej dekadzie znacznie zwiększyły import tych towarów. Praktyczne aspekty związane ze sprzedażą polskich towarów spożywczych do Państwa Środka były tematem szkolenia dla przedstawicieli biznesu, jakie odbyło się 10 października 2017 r. w siedzibie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Spotkanie poprowadził doświadczony ekspert w zakresie eksportu towarów do Chin Michał Bielewicz (ForCap Co. Ltd).

W 2016 r. Polska sprzedała na tamtejszy rynek produkty mleczarskie warte ok. 35,5 mln dolarów – o ponad 24% mniej niż w roku poprzednim. W 2016 roku wzrósł natomiast o 18% do 33 mln dol. eksport mięsa i podrobów jadalnych oraz o 7,4% do 6,2 mln dol. eksport cukru i wyrobów cukierniczych. Te trzy grupy produktów były w ubiegłym roku najważniejszymi pozycjami w polskim eksporcie żywności do Chin.



Prowadzący seminarium Michał Bilewicz przedstawił praktyczne aspekty związane z eksportem towarów i wprowadzeniem ich do obrotu na terytorium Chin


- W wymianie handlowej z Chinami Polska wiąż notuje ujemne saldo. Jednak udział eksportu w naszym bilansie sukcesywnie się zwiększa. W tym roku  eksport polskich towarów do Państwa Środka wzrósł o aż 20%, znaczny udział w tym rekordowym wyniku miała żywność - powiedział otwierając szkolenie zastępca dyrektora Departamentu Promocji Gospodarczej PAIH Andrzej Szewczyk. Dodał, że Agencja od wielu lat wspiera polskich przedsiębiorców w podboju tamtejszego rynku poprzez organizację misji gospodarczych, spotkań B2B i warsztatów. Zapowiedział, że PAIH wzbogaci swoją obecność w Chinach, co przyczyni się do zintensyfikowania bilateralnej współpracy.

Prowadzący seminarium Michał Bielewicz przedstawił praktyczne aspekty związane z eksportem towarów i wprowadzeniem ich do obrotu na terytorium Chin. Przekonywał uczestników, że w związku z licznymi skandalami i zmieniającym się trybem życia Chińczyków Państwo Środka chętnie importuje produkty spożywcze, a te z etykietą ‘bio’ są coraz popularniejsze. Wskazał również, że w latach 2005-2015 import żywności do Chin wzrósł z 10 mld USD do 50 mld USD.

Podczas szkolenia M. Bielewicz omówił także m.in. zagadnienia dotyczące chińskiego rynku spożywczego i jego specyfiki, preferencji chińskich konsumentów, dostosowania oferty produktowej do rynku, budowania sieci dystrybucji i certyfikacji produktów. Wskazał również potencjalne nisze dla polskich eksporterów i sposoby skutecznej promocji produktów spożywczych.



Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy lub wyłączyć je w ustawieniach.
Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij