Aktualności
Strona główna > Aktualności
16 października 2017

Polskie Dni w Budapeszcie: Węgrzy polubili polskie słodycze

W Budapeszcie trwa promocja produktów spożywczych z metką „made in Poland”. Przez 10 dni, w największej, węgierskiej sieci handlowej CBA można spróbować i kupić wędliny, nabiał,  napoje, dżemy, słodycze czy sery dziewięciu polskich producentów. Akcja obejmuje również działania ATL. Kampanię „Polskie Dni” (czyli „Lengyel napok”) na Węgrzech, która cieszy się sporym zainteresowaniem węgierskich konsumentów, zorganizowało Zagraniczne Biuro Handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) w Budapeszcie. 


Polskie produkty w sklepach CBA Prima


„Polskie Dni” organizowane są w supermarketach CBA Prima po raz pierwszy. W projekcie uczestniczy pięć sklepów tej sieci, zlokalizowanych w stolicy Węgier. Pierwotnie projekt zakładał prezentację piętnastu produktów pięciu polskich firm spożywczych. - Udało nam się jednak znacząco rozszerzyć akcję. Węgierskim konsumentom dajemy do spróbowania aż sto polskich przysmaków, które mogą kupić w trakcie kampanii - mówi szef budapesztańskiego biura PAIH, Marcin Karaskiewicz.

W ramach „Polskich Dni” w Budapeszcie swoje marki prezentują firmy o wieloletniej tradycji, jak: Herbapol, który nad Dunajem promuje swoje dżemy i soki, OSM Piątnica, prezentująca twarogi, jogurty, mleko i sery czy Kupiec, z ofertą ciastek ryżowych i kukurydzianych. Wśród polskich producentów są również firmy o młodszym rodowodzie, ale ciekawej ofercie produktowej: AGI (promocja smalca gęsiego i kaczego), Dobrowolscy (promocja wędlin), P.W. „MAT” (promocja słodyczy, w tym czekoladek, czekolady), Milko (promocja serów żółtych i masła),  Marwit (promocja napojów smoothie) oraz Cruz Group (promocja napojów Vigo i Yoko). Ostatniej z wymienionych firm, prowadzone przez Marcina Karaskiewicza Biuro pomogło tej wiosny znaleźć pierwszych kontrahentów na węgierskim rynku.



Prezentacja i degustacja polskich specjałów


Promocję polskich produktów wspiera kampania bilboradowa w Budapeszcie. Informacje o „Polskich Dniach” znalazły się również w gazetkach produktowych sieci CBA.  Na efekty nie trzeba było długo czekać. Zainteresowanie węgierskich konsumentów żywnością z Polski okazało się spore. - Tylko po dwóch dniach akcji strona węgierska dokupuje produkty, ze względu na dużą sprzedaż. Największą popularnością Węgrów cieszą się polskie słodycze, dżemy, ciastka ryżowe i soki - ujawnia Karaskiewicz.

Jak dodaje Karaskiewicz, w najbliższych dniach węgierska strona ma podjąć decyzję, co do tego, które z promowanych podczas „Polskich Dni” produktów miałyby być wprowadzone do stałej oferty sklepów w Budapeszcie. Biuro Handlowe PAIH planuje również przeprowadzenie kolejnej, szeroko zakrojonej kampanii promującej polskie specjały spożywcze na Węgrzech. - Najlepszym terminem byłby grudzień, tuż przed świętami Bożego Narodzenia - przekonuje Marcin Karaskiewicz.



Bilbordy promujące Polskie Dni w Budapeszcie

Sklepy biorące udział w Polskich Dniach w Budapeszcie, które trwają do 22 października 2017r.:

  1. CBA Duna Pláza
  2. CBA Príma Havanna
  3. CBA Újhegy bevásárlóudvar
  4. Corvin Átrium Cba
  5. Buda Gourmet Príma

Polskie firmy z sektora spożywczego, jak i innych branż, zainteresowane rozwojem na Węgrzech zachęcamy do kontaktu z Zagranicznym Biurem Handlowym PAIH w Budapeszcie:

Marcin Karaskiewicz - kierownik biura
e-mail: marcin.karaskiewicz@paih.gov.pl
www: hungary.trade.gov.pl
tel.: +36 30 879 0 872
Horvath utca 14-24
1027 Budapeszt


Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy lub wyłączyć je w ustawieniach.
Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij