Aktualności
Strona główna > Aktualności
18 października 2017

Kosmetyki Basel Olten Pharm ruszają na podbój Iranu

Firma podpisała umowę partnerską, dzięki której rozpoczyna w Iranie dystrybucję kluczowych marek: Mincer i Evre, a także nowych marek dedykowanych rynkowi aptecznemu - Neuronica i Solvea, poinformowała spółka. Lokalny partner ma pomóc w zbudowaniu świadomości marki wśród konsumentów w Iranie i rozwoju sieci punktów sprzedaży. Basel Olten Pharm rozpoczął również dystrybucję swojej sztandarowej marki eksperckiej MincerPharma w Rosji.
- Iran jest jednym z największych rynków Bliskiego Wschodu a jednocześnie gospodarką o jednym z najwyższych wskaźników wzrostu. Populacja tego kraju liczy prawie 80 mln osób, a ponad połowa jest w wieku poniżej 35 lat. Rynek stwarza znakomite perspektywy rozwoju sprzedaży dla wszystkich marek znajdujących się w portfelu Basel Olten Pharm - powiedział prezes firmy, Mirosław Bryk.

Basel Olten Pharm to firma kosmetyczna z polskim kapitałem, która powstała z połączenia spółek Skinea Polska oraz MCR Packaging. Działalność spółki opiera się na opracowywaniu receptur i sprzedaży innowacyjnych produktów kosmetycznych pod brandami Mincer Pharma i Evre.

Wsparcia w ustalaniu koncepcji wejścia na rynek, strategii promocji i w poszukiwaniu partnerów handlowych w Iranie udziela także świeżo utworzone biuro handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Teheranie. Jak mówi Jarosław Kaczyński, szef biura, na rynku kosmetycznym w Iranie jest bardzo duże zapotrzebowanie na produkty wysokiej jakości. - Aby model „import-dystrybucja” miał szanse powodzenia na tym rynku, potrzebna jest jednak konkurencyjna cena i znana marka, ale jest to też kwestia tzw. "złotego strzału" – znalezienia na tyle stabilnego i silnego partnera, który weźmie na siebie ciężar importu i skomplikowanej certyfikacji – opisuje klimat inwestycyjny panujący w Iranie, szef ZBH. 

Iran nie jest łatwym rynkiem na prowadzenie ekspansji. Kraj uskutecznia bowiem politykę protekcjonalizmu ekonomicznego (tzw. eqtesad-e moqavemat, czyli ekonomia oporu). Polega ona na ograniczeniu napływu produktów zagranicznych po to, aby promować miejscowe. - O ile produktów oficjalnie zabronionych importem jest mało, to rzeczywistość pokazuje, że na import gotowych do sprzedaży i dystrybucji dóbr nakładane są trudne procedury certyfikacyjne, celne, administracyjne, a także wysokie koszty celne (sięgające nawet do 180%). Dlatego też znalezienie silnego lokalnie partnera może okazać się wartościowym biletem wstępu na ten rynek, o wysokiej stopie zwrotu – informuje Kaczyński.

Firmy i przedsiębiorców zainteresowanych irańskim kierunkiem dla rozwoju swojego biznesu gorąco zachęcamy do kontaktu z naszym biurem w Teheranie:

Namad Elahiyeh Complex, No. 33, West Maryam Ave.,
North Africa Blvd., Modarres Highway 5th Floor, Office 507,
Postal code: 1964918517 Tehran
tel.: +98 912-005-4238 (IRI)
tel.: +48 729-337-178 (PL)
Jarosław Kaczyński - kierownik biura
e-mail: jaroslaw.kaczynski@paih.gov.pl
Iwa Zamościk - ekspert
e-mail: iwa.zamoscik@paih.gov.pl
www: iran.trade.gov.pl


Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy lub wyłączyć je w ustawieniach.
Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij