Aktualności
Strona główna > Aktualności
30 listopada 2017

Dobra passa dla sektora spożywczego na Węgrzech

Reprezentanci branży spożywczej z regionu województwa świętokrzyskiego spotkali się, podczas misji gospodarczej, z przedstawicielami węgierskich sieci handlowych. Misja wyjazdowa zrealizowana została w ramach projektu promocji gospodarczej województwa świętokrzyskiego: „Świętokrzyskie – hard to pronounce, easy to do business in”. W organizacji spotkań intensywnie partycypowało, wykorzystując swoje doświadczenie i lokalną bazę kontaktów, biuro handlowe PAIH w Budapeszcie.

Ostatnie sukcesy takich polskich marek jak AGI czy Milko, które dzięki udziałowi w jesiennej akcji „Polskie Dni” w węgierskiej sieci handlowej, rozpoczęły realizację pierwszych zamówień skierowanych na Węgry, potwierdzają, że konsumenci nad Dunajem wciąż są ciekawi nowych smaków, a biznes pozostaje otwarty na długofalową współpracę. Zagraniczne Biuro Handlowe w Budapeszcie pomaga polskim przedsiębiorcom w przecieraniu szlaków zagranicznej ekspansji. Węgry, ze względu na niedużą odległość od Polski, stanowią nadal atrakcyjny kierunek międzynarodowego skalowania działalności biznesowej, rekomendowany zwłaszcza firmom sektora MŚP, które obawiają się ryzyka „skoku na głęboką wodę” rynków pozaunijnych, a chcą dotrzeć do szerszej puli odbiorców.



W listopadowych spotkaniach zorganizowanych przez PAIH, wzięło udział 12 firm spożywczych. Delegacja świętokrzyskich biznesmenów miała szansę porozmawiać osobiście z Ambasadorem RP na Węgrzech, Jerzym Snopkiem oraz wziąć udział w sesji B2B z managerami ds. zakupów sieci detalicznych COOP i Auchan, jak również z dostawcą sieci CBA Prima (wizyta miała miejsce w siedzibie Nyerthus Kft). To właśnie w punktach sprzedażowych ostatniej z wymienionych sieci pojawią się na dniach pierwsze polskie produkty wypromowane dzięki aktywności PAIH na Węgrzech.



- Uczestnicy misji wyrazili duże zadowolenie z profesjonalizmu w zakresie dobrania partnerów do rozmów oraz całościowej obsługi spotkań przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu - powiedział Grzegorz Orawiec, dyrektor Departamentu Polityki Regionalnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego. W ciągu nadchodzących tygodni oczekiwane są propozycje współpracy. - Z bezpośrednich relacji firm wiemy już dziś, iż części z nich spotkania mogą przynieść konkretne rezultaty, czego wszystkim serdecznie życzymy - podsumował networking kierownik ZBH, Marcin Karaskiewicz.



Obecnie trwa kontynuacja akcji promocyjnej produktów spożywczych z polską metką „Polskie Dni”, tym razem w pięciu węgierskich sklepach sieci Real, a na okres przedświąteczny ponownie przewidziana jest kolejna promocja w pięciu największych w Budapeszcie sklepach CBA Prima.

 



Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy lub wyłączyć je w ustawieniach.
Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij