Aktualności
Strona główna > Aktualności
21 grudnia 2017

PAIH ocenia strony internetowe polskich samorządów

Bobolice, Miłomłyn i Zamość to gminy, wyróżnione w 2017 roku przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu za prowadzenie przyjaznych inwestorom stron internetowych. Natomiast tytuł województwa, które w najbardziej przystępny sposób komunikuje swoją ofertę inwestycyjną poprzez stronę internetową, przypadł  opolskiemu.
Strona internetowa jest podstawowym źródłem pozyskiwania informacji przez potencjalnego inwestora o atutach prowadzenia działalności biznesowej w danej lokalizacji. Niekiedy to wręcz pierwszy kontakt z Polską i regionem. Wedle danych International Economic Development Council, obecnie w procesie podejmowania decyzji biznesowych narzędzie to uważane jest przez aż 67% kadry kierowniczej za najefektywniejszą technikę marketingową służącą w pozyskaniu klienta. Z racji na kluczowe znaczenie stron internetowych - zwłaszcza w początkowej fazie projektu inwestycyjnego - Polska Agencja Inwestycji i Handlu  prowadzi proces stałego monitorowania jakości portali samorządów pod kątem doboru i dostępu treści dla potencjalnych klientów biznesowych z polski i zza granicy.
 


Zamość, Bobolice i Miłomłyn, czyli gminy wyróżnione przez PAIH w 2017r w projekcie PAIH "Wzorzec gminnej witryny internetowej przyjaznej dla inwestora - Invest in Gmina"


W oparciu o długoletnią współpracę z inwestorami z całego świata, zwłaszcza na bazie pytań, które są zadawane przez biznes odnośnie potencjału wybranych lokalizacji, PAIH opracowała pięć kluczowych bloków informacyjnych, które jednostka samorządu terytorialnego powinna komunikować za pośrednictwem własnej strony internetowej. Są wśród nich takie informacje, jak: lokalizacja i skomunikowanie miejscowości, dane o działających w województwie strefach ekonomicznych, parkach naukowo-technologicznych, inkubatorach przedsiębiorczości, sektorach „wysokiej szansy”  dla biznesu, czy wykazy lokalnych instytucji okołobiznesowych.
 
Na podstawie kluczowych obszarów informacyjnych, a także w oparciu o zasady inwestycyjnego „user experience”, Agencja stworzyła wzorzec zakładki internetowej, która powinna znaleźć się na stronie internetowej każdego samorządu, starającego się o pozyskanie inwestorów. Kwestia dotyczy w szczególności gmin. Samorządy, które w ramach projektu Invest in Gmina zdecydują się wdrożyć opracowany przez PAIH wzorzec zakładki inwestycyjnej, są poddawane audytowi. Po osiągnięciu co najmniej 85% zgodności ze wzorcem, otrzymują od PAIH certyfikat „Wzorcowego, gminnego portalu internetowego przyjaznego dla inwestora".  Istotną korzyścią ze wdrożenia wzorca będzie wejście takiej gminy do powstającego w PAIH Generatora Ofert Inwestycyjnych - ogólnopolskiej bazy najlepszych i aktualnie dostępnych lokalizacji inwestycyjnych.
 


Laureaci konkursu „Najbardziej przyjazna strona internetowa Centrum Obsługi Inwestora”. W 2017r. zwycięzcą jest Opolskie COI


W 2017 roku najwyższy poziom zakładek internetowych poświęconych inwestorom zaprezentowały gminy Bobolice (woj. zachodniopomorskie), Miłomłyn (woj. warmińsko - mazurskie) i Zamość (woj. lubelskie).  Projekt Invest in Gmina jest realizowany od 2013 rok, a pierwszą gminą, która została w ten sposób wyróżniona był Rawicz.
 
Proces monitorowania stron internetowych pod względem ich przydatności dla inwestorów  został rozpoczęty blisko dekadę temu  od audytu stron samorządowych na szczeblu regionalnym. Od ośmiu lat PAIH organizuje konkurs dla samorządów wojewódzkich, aby zachęcić i zmobilizować je do zapewnienia wysokiej jakości komunikacji w internecie, poprzez łatwy dostęp do precyzyjnie dobranych informacji o ofercie inwestycyjnej swoich regionów.. Regionalne Centra Obsługi Inwestorów (COI) rywalizują ze sobą o punkty, oceniając siebie nawzajem. Każde COI do dyspozycji ma 6 punktów. W tym roku w regionalnej  rywalizacji zwyciężyło woj. opolskie (17 punktów). Drugie miejsce zajęły natomiast woj. małopolskie oraz woj. lubelskie.  A na kolejnej lokacie znalazły się ex aequo województwa świętokrzyskie, podkarpackie, łódzkie i zachodniopomorskie
 
Tegoroczne wyniki konkursu dla regionów pokazują, że rywalizacja jest zacięta, a poziom stron internetowych wyrównuje się. To dobry sygnał dla inwestorów, a przede wszystkim, większa szansa na pozyskanie inwestycji w regionie (PAIH)
 
 
 
Załącznik:
 
 
 
 
 
 


Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy lub wyłączyć je w ustawieniach.
Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij