W Polsce produkuje się ok. 22.000 jachtów rocznie. Łodzie motorowe o długości 6-9 metrów są specjalnością krajowych producentów i zapewniają Polsce drugie, po Stanach Zjednoczonych, miejsce na świecie wśród wytwórców tego typu jednostek pływających. Niekwestionowanym liderem wśród odbiorców polskich jachtów i łodzi są Norwegowie. Tylko w 2016 r. zakupili oni polski sprzęt pływający o wartości 70 mln euro. Na drugim i trzecim miejscu znajdują się odpowiednio Francuzi (łączna wartość eksportu w 2016 r. wyniosła 46 mln euro) oraz Niemcy (44 mln euro). Wartość polskiego eksportu jachtów w 2016 r. wyniosła blisko 350 mln euro.
- Podczas tegorocznej, 49. edycji Boot Dusseldorf było ponad 30 stoisk polskich producentów jachtów żaglowych,
łodzi motorowych, houseboatów, silników elektrycznych, farb jachtowych,
sprzętu do nurkowania i wakeboardingu oraz odzieży żeglarskiej. Oprócz
tego było kilka stoisk zgłoszonych przez niemieckich dealerów polskich
stoczni, nie wspominając o licznych łódkach produkowanych w polskich
stoczniach dla zagranicznych Brandów. Łącznie jachtów żaglowych i łodzi
motorowych wyprodukowanych w Ostródzie, Olecku, Augustowie, Węgorzewie,
Trójmieście i okolicach, Goleniowie, Łodzi, Poznaniu, a także w innych
polskich miastach było ponad 160 jednostek - zaznacza Michał Bąk, Sekretarz generalny Polskiej Izby Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych POLSKIE JACHTY (całość wypowiedzi jest dostępna na portalu yachts.trade.gov.pl)
Polskie firmy, które wzięły udział w Boot Dusseldorf mogły skorzystać z dodatkowej promocji, a także wsparcia biznesowego w ramach polskiego stoiska narodowego, przygotowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH) w hali 16 D76. Na zwiedzających czekały tam materiały promocyjne o polskim sektorze jachtowym, a także eksperci branżowi, przedstawiający potencjał polskiego sektora jachtowego oraz polskiej gospodarki. – Przedsiębiorcom proponujemy bezpłatne formy promocji m.in. dystrybucję materiałów informacyjnych czy wyświetlanie filmów promocyjnych na stoisku narodowym – powiedział Andrzej Szewczyk, zastępca dyrektora Departamentu Promocji Gospodarczej, PAIH. - Warto zaznaczyć, że szerokiego wachlarza działań promocyjnych mogą skorzystać nie tylko firmy, które są wystawcami na targach Boot Dusseldorf, ale również przedsiębiorcy, którzy nie biorą udziału w targach – dodał. Dodatkowo każdy polski przedsiębiorca mógł skorzystać ze stoiska jako bezpłatnego miejsca do spotkań z potencjalnymi partnerami biznesowymi.
Aby dokładnie przedstawić zagranicznym kontrahentom potencjał polskiego sektora jachtowego 23 stycznia PAIH zorganizowała konferencję prasową z udziałem Michała Bąka i Sebastiana Nietupskiego z Polskiej Izby Przemysłu Jachtowego i Sportów.
Polskie stoisko narodowe na targach Boot Dusseldorf zostało zorganizowane przez PAIH w ramach realizacji programu promocji branży jachtowej w ramach poddziałania 3.3.2: Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. (PAIH)