– Zrealizowaliśmy wiele projektów w różnych obszarach działania fabryki, m.in. wystartowaliśmy z produkcją nowych wariantów Craftera, zamknęliśmy proces negocjacji ze związkiem zawodowym. Przygotowujemy się też do rozbudowy zakładu w Antoninku, która rozpocznie się niebawem i pozwoli na to, by w 2020 roku zakład był gotowy na produkcję nowego auta - Caddy 5, także w wersji z alternatywnym napędem – podkreśla prezes Volkswagen Poznań, Jens Ocksen.
Niemiecki koncern szacuje, że po uruchomieniu w pełni produkcji w nowym zakładzie pod Wrześnią, liczba wyprodukowanych w Wielkopolsce samochodów wzrośnie z 238 tys. w 2017 do 300 tys. sztuk rocznie. W Poznaniu produkowane są modele VW Caddy i VW Transporter, z czego większość to Caddy. W zakładzie pod Wrześnią, otwartym w październiku 2016 r., produkowany jest tylko Crafter. Dzięki rozbudowie zakładu w Antoninku fabryka ma w 2020 r. uruchomić produkcję nowego auta - Caddy 5.
Podczas konferencji prasowej, spółka poinformowała media, że w latach 2018-2019, w Polsce wyda aż 450 mln euro.
– Prawie co trzeci projekt, który zamknęliśmy w 2017 dotyczył motoryzacji, a ich wartość sięgnęła 1,4 mld euro. Mijający rok to również znamienne reinwestycje w tym sektorze, dokonane przez koreański LG Chem czy japońską Toyotę. Zwiększenie nakładów przez Volkswagena tylko potwierdza, że zagraniczni inwestorzy na tyle doceniają sprzyjające warunki działalności w Polsce, że są gotowi zwiększyć zaangażowanie i powierzyć polskim pracownikom pracę nad nowymi produktami – komentuje wiceprezes PAIH Krzysztof Senger.
Cztery zakłady Volkswagena zatrudniały na koniec 2017 r. blisko 11 tys. osób. W tym roku firma planuje przyjąć blisko tysiąc nowych pracowników.