SXSW to jeden z największych na świecie przeglądów tego, co nowe, obiecujące i oryginalne w muzyce, filmie, sztuce, nowoczesnych technologiach (VR i AR) i grach komputerowych. Festiwal stoi pod znakiem prezentacji, targów, wykładów, warsztatów, paneli dyskusyjnych, spotkań B2B, konkursów i przedstawień artystycznych. Co roku, od ponad 30 lat, wydarzenie przyciąga innowatorów, inwestorów i wizjonerów z Doliny Krzemowej, a także znane osobistości ze świata filmu i polityki.
Polska, podczas SXSW chce przekonać międzynarodową publiczność, że wspiera rozwój innowacyjnych rozwiązań, a nasz rynek może być „bramą” do regionu. Dlatego hasłem przewodnim polskiego pawilonu jest "Poland: Gateway to Central and Eastern Europe". – Festiwal w Austin to doskonałe miejsce do zderzania własnych pomysłów z innymi oraz dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z międzynarodowym środowiskiem technologicznym. Dla wielu firm jest również przepustką do sukcesu w skali globalnej. Wierzymy, że udział w wydarzeniu zaowocuje zawarciem wielu korzystnych kontraktów, a od połowy marca Polska będzie kojarzona na świecie jako kuźnia innowacyjnych talentów – tłumaczy wiceprezes PAIH Krzysztof Senger. Rodzimy sektor nowoczesnych technologii będą reprezentować: edu-tech Nuadu, twórcy aplikacji Onstage, grupa PanGenerator, autorzy platformy STKTK, deweloperzy gier komputerowych The Farm 51 i producent ławek solarnych SEEDiA. Przedsiębiorstwa zostały wybrane w otwartym naborze przez przedstawicieli Fundacji Startup Poland, IAM i PAIH. Natomiast pawilon zaprojektowała Grupa Centrala, która inspiracje zaczerpnęła z projektów najsłynniejszych polskich wystaw autorstwa m.in. Zamecznika, Lenicy czy Tomaszewskiego.
Polscy uczestnicy festiwalu zgodnie podkreślają, że udział w wydarzeniu łączącym nowoczesne technologie, design i sztukę umożliwi im nawiązanie kontaktów z lokalnymi partnerami i potencjalnymi odbiorcami ich produktów. Na dostrzeżenie polskiej oferty w Teksasie liczy także Polska Agencja Inwestycji i Handlu, której jednym z priorytetów jest wsparcie w umiędzynaradawianiu działalności rodzimych firm – Polskie firmy zaprezentują nowoczesne rozwiązania, które z powodzeniem mogą być wdrażane do świata biznesu, edukacji i aplikacji użytkowych na rynkach zagranicznych. Wiele z prezentujących się w tym roku rozwiązań zostało z sukcesem skomercjalizowanych za granicą – podkreśla Krzysztof Senger – Udział w tegorocznej edycji to początek regularnej obecności Polski na SXSW – dodaje.
Pawilon PAIH i IAM będzie można odwiedzić w trakcie SXSW Trade Show, od 11 do 14 marca. Co ciekawe, projekt przestrzeni wystawienniczej jest inspirowany polskim stoiskiem na Int.Food Fair w Londynie z 1954 r.