W zeszłym roku, 50. edycja Cosmoprof/Cosmopack przyciągnęła uwagę rekordowej liczby ponad 250 000 gości ze 150 krajów. Na łącznej powierzchni ponad 140 000 m2 swoje produkty i usługi zaprezentowało 2 776 wystawców z 69 krajów, w tym ponad 100 z Polski. W tym roku będzie ich aż 150. – Polska zajmuje 6. lokatę w Europie pod względem wartości przemysłu kosmetycznego, który daje pracę ok. 43 tysiącom ludzi. W 2016 wyprodukowaliśmy wyroby o wartości niemal 4 mld euro, do 2021 będzie to już 4.8 mld euro. Na targach w Bolonii znajdziemy rodzime firmy z wielu grup asortymentowych - kosmetyka biała, pielęgnacja włosów, eko-kosmetyki, kosmetyka kolorowa, profesjonalna, perfumy, akcesoria kosmetyczne. Zostaną zaprezentowane czołowe marki jak Bielenda, czy Joanna, ale też nowe przedsiębiorstwa – podkreśla Robert Zawadzki, zastępca dyrektora w Departamencie Promocji Gospodarczej PAIH.
Od czwartku 15. do niedzieli 18 marca centrum wystawiennicze w Bolonii będzie otwarte dla sektora perfumeryjnego, kosmetyki naturalnej oraz pawilonów narodowych (w tym stoiska PAIH) podczas COSMO | PERFUMERY & COSMETICS, które odbędzie się w tym samym czasie co Cosmopack dedykowane firmom specjalizującym się w produkcji opakowań kosmetycznych.
Stoisko narodowe, przygotowane przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu zostanie zlokalizowane w hali 16, M1. Znajdzie się tam wydzielona, kameralna przestrzeń do spotkań b2b dla przedstawicieli polskich firm oraz potencjalnych kontrahentów oraz miejsce na materiały promocyjne. 17 marca o godz. 12.00 na stoisku odbędzie się konferencja prasowa, którą poprowadzi ekspert i przedstawiciel organizatorów targów, Antonio Bruzzone, General Manager BolognaFiere.
Polskie stoisko narodowe na targach w Bolonii zostanie zorganizowane przez PAIH w związku z realizacją programu promocji branży kosmetycznej w ramach poddziałania 3.3.2: Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.