Kolejna udana edycja imprezy odbyła się w nowym miejscu - Dubai Water Canal w dniach od 27 lutego do 3 marca. Targi stały się okazją do ponownego zaprezentowania swoich produktów przez polskiego, topowego producenta luksusowych katamaranów Sunreef Yachts. Nowością było jednak otwarcie stoiska narodowego (zorganizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu), którego celem była promocja potencjału polskiego przemysłu jachtowego i morskiego. Na polskim stoisku obecni byli także eksperci reprezentujący Polboat - Polską Izbę Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych, którzy podzielili się z odwiedzającymi stoisko wieloma, wnikliwymi szczegółami na temat najnowszych osiągnięć branży i sukcesów będących udziałem Polski.
Wielu czołowych producentów branży pozyskuje i zleca podwykonawstwo kluczowych łańcuchów dostaw polskim producentom, którzy w ostatnich latach działają na pełnych obrotach. Dziesiątki przebytych rozmów z firmami europejskimi potwierdziły silną pozycję Polski jako regionalnej wytwórni jachtów. Jednak wciąż znacznie mniejsza obecność polskiego sektora na rynkach Bliskiego Wschodu pozostawia duże pole do popisu firmom znad Wisły. Żywe dyskusje z producentami z ZEA podczas wystawy, doprowadziły do kilku oficjalnych próśb o wycenę polskich komponentów do produkcji - miejmy nadzieję, że to zaczyn intensywniejszej współpracy.
Na początku wydarzenia Ambasador RP w ZEA Robert Rostek odwiedził Polskie Stoisko Narodowe i poznał specjalizacje pięciu wystawców prezentujących polskie produkty.
Drugiego dnia wystawy PAIH zorganizowało briefing prasowy, aby pogłębić kontakt z lokalnymi mediami. Nasz ekspert branżowy Michał Bąk z Polboat wygłosił wówczas swoją prezentację. Dzięki akcji medialnej, Polska została wyróżniona na mapie wystawców na łamach jednego z najlepszych dzienników w Dubaju, Gulf News.
Rosnący popyt w regionie potwierdza fakt otwarcia przez polską firmę Sunreef Yachts stoczni w Dubaju (przedstawiciele firmy zgłosili znacznie większe zainteresowanie podczas tegorocznej imprezy). Zaprezentowano również technologię firmy Deep Ocean Technology, kuszącą Dubaj podwodnym projektem hotelowym. La Mare zarejestrowało na targach kilkadziesiąt zapytań o swoje łodzie mieszkalne, a debiutant na wystawie, firma Parker Polska, pozostaje bardzo optymistycznie nastawiony do planów ekspansji w regionie. Kolejny luksusowy producent jachtów, Galeon, był reprezentowany przez lokalnego dystrybutora Royal Yachting.
Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Dubaju otrzymało oficjalne zapytania od lokalnych firm tuż po zakończeniu DIBS, które świadczą o skuteczności i wymiernym wysiłku włożonym w tę imprezę przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu podczas jej debiutu na Dubai Boat Show.
W przypadku jakichkolwiek zapytań handlowych odnośnie rynku ZEA prosimy o kontakt: michal.bakula@paih.gov.