Aktualności
Strona główna > Aktualności
16 marca 2018

Jak przez Hongkong dotrzeć do Chin kontynentalnych - podsumowanie seminarium Go China

Hongkong to idealne miejsce do inwestycji i handlu, gdyż stanowi hub dla regionu Azji Południowo-Wschodniej oraz centrum biznesowe dla globalnego handlu – podkreślali zgodnie prelegenci seminarium „Hongkong bramą do Chin”. Warsztaty dla polskich firm przygotował zespół programu Go China Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH).

Eksperci seminarium, które odbyło się 15 marca omówili możliwości inwestycyjne w Hongkongu oraz zaprezentowali istotną rolę Polski dla inicjatywy Pasa i Szlaku oraz formuły współpracy 16+1. – Hongkong jest dla Polski ważnym partnerem handlowym w Azji Południowo-Wschodniej, ze względu na przyjazne środowisko biznesowe i udogodnienia dla inwestorów – podkreślała dyr. Departamentu Inwestycji Zagranicznych PAIH Iwona Chojnowska-Haponik, dodając, że Agencja, uwzględniając duże zainteresowanie polskich przedsiębiorców tamtejszym rynkiem, planuje uruchomić tam biuro handlowe.

Prelegenci zaznaczyli, że poziom bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Hongkongu wzrósł trzykrotnie w ciągu ostatnich trzech lat.  Dlatego według nich jest nie tylko lokalnym centrum finansowym, logistycznym i handlowym, ale także umożliwia dystrybucję towarów do pozostałych rynków azjatyckich dzięki doskonałej siatce komunikacyjnej.
 
Hongkong zapewnia prosty i korzystny system podatkowy, jest bezcłowym portem morskim, dobrze wykształconą kadrę pracowników, a towary eksportowane z Hongkongu do Chin nie podlegają opodatkowaniu – zauważyli eksperci w trackie zorganizowanego seminarium. Ponadto władze miasta wspierają inwestorów poprzez pomoc w działaniach marketingowych i informacyjnych, otrzymaniu wiz oraz znalezieniu dostawców usług.

Prelegenci przekonywali, władze Hongkongu stawiają na nowe technologie, dlatego też wspierają również rozwój start-upów - Ich liczba na przestrzeni ostatnich ośmiu lat wzrosła o 77% - mówił dr Wing Hin Chung z InvestHK.

Zdaniem prelegentów kluczowym dla sukcesu polskiego przedsiębiorcy na tamtejszym rynku jest odnalezienie partnera, który pomoże w promocji produktów na lokalnym rynku oraz ich dystrybucji. Za istotne dla prowadzenia biznesu uznali także poznanie lokalnej kultury i środowiska biznesowego regionu, nawiązanie współpracy z firmami transportowymi oraz uzyskanie certyfikatów jakościowych.

Z kolei Polska, dzięki atutom związanym z położeniem geograficznym może stać się jednym z ważniejszych europejskich hubów – zaznaczali eksperci. W szczególności w kontekście planowanej budowy Centralnego Portu Lotniczego oraz modernizacji i rozwoju transportu kolejowego (połączenia pomiędzy Łodzią a Chengdu). Maciej Wilk z warszawskiego biura HK Trade and Development Council zachęcał do udziału w biznesowych spotkaniach matchingowych. Przekonywał również, że polskie stoiska na targach (medycznych i spożywczych) cieszą się dużą popularnością, co świadczy o zainteresowaniu rodzimymi produktami w regionie Azji Południowo-Wschodniej.

Zapraszamy do śledzenia zapoowiedzi wydarzeń pod szyldem Go China.



Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy lub wyłączyć je w ustawieniach.
Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij