Aktualności
Strona główna > Aktualności
23 kwietnia 2018

Hannover Messe 2018: 16 firm walczy o kontrakty na największej imprezie przemysłowej świata

W poniedziałek 23 kwietnia w Hanowerze rozpoczęła się największa impreza wystawiennicza sektora przemysłowego na świecie - targi Hannover Messe 2018. W wydarzeniu bierze udział 5 tys. wystawców z całego świata, w tym firmy z Polski. Najbardziej innowacyjne polskie technologie i produkty dla przemysłu prezentowane są na Polskim Stoisku Narodowym, które pod hasłem Smart Means Poland zorganizowały Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii w partnerstwie z firmą Famur. Targi Hannover Messe 2018 potrwają do 27 kwietnia 2018 r.
5000 firm w niemieckiej stolicy przemysłu
 
Targi Hannover Messe to największe i najbardziej znaczące na świecie wydarzenie branży przemysłowej. Tej wiosny do Hanoweru, stolicy niemieckiego przemysłu przyjechało ponad 5 tys. firm z całego świata, które prezentują najnowsze produkty i usługi lub szukają nowych rozwiązań technologicznych oraz partnerów biznesowych.
 
Prezes Pisula 1024x512
 
Tematem wiodącym tegorocznych targów jest cyfrowa rewolucja w przemyśle: pomiędzy automatyzacją, sztuczną inteligencją, IT i energetyką. Jak co roku, wydarzenie odbywa się pod skrzydłami Kraju Partnerskiego. W zeszłym roku rolę tę odgrywała Polska. Gospodarczy lider Europy Środkowo - Wschodniej z dużym sukcesem prezentował się pod hasłem Smart Means Poland, jako państwo młodych, ambitnych ludzi, kraj nowych technologii. W tym roku tytuł trafił do gospodarczego lidera Ameryki Łacińskiej.
 
Zeszłoroczny sukces Polski jako Kraju Partnerskiego, zobowiązuje. Dlatego w tym roku kontynuujemy opowieść pod hasłem Smart Means Poland, o innowacyjnym kraju, jednocześnie świętując na targach stulecie niepodległości Polski – mówi Tomasz Pisula, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH), która od dwóch lat odpowiada za organizację Polskiego Stoiska Narodowego oraz promocję Polski na targach Hannover Messe.  –  Zwiększenie umiędzynarodowienia polskiej gospodarki oraz eksportu zaawansowanych technologicznie towarów i usług należą do najistotniejszych elementów SOR. Dlatego naszą konkurencyjną i atrakcyjną ofertę prezentujemy na najważniejszych na świecie targach przemysłowych – dodaje minister Przedsiębiorczości i Technologii, Jadwiga Emilewicz.
 
baner J.Emilewicz 1024x512
 
Polskie Stoisko Narodowe. Innowacje + tradycja
 

Główna opowieść o Polsce rozgrywa się na Polskim Stoisku Narodowym. Jak podkreśla prezes Agencji, dla odwiedzających stoisko, PAIH przygotowała mocny przekaz o Polsce, zarówno w warstwie wizualnej, jak i merytorycznej. – Polska to innowacje i tradycja – taki obraz chcemy utrwalić za granicą – tłumaczy Pisula. Polska przestrzeń wystawiennicza umieszczona została w samym centrum targowych wydarzeń - tuż obok ekspozycji Meksyku.
 
Hm18_overview_2
 
Na 300 m.kw. stoiska o bardzo nowoczesnej, wielopiętrowej aranżacji, znajduje się wiele stref do prowadzenia rozmów B2B, a także specjalny VIP room. Odwołująca się do klasycznej formy teatru ekspozycja, pozwala polskim firmom na wyrazistą prezentację oferty i wzajemną współpracę.
 
 HM1_rotator
 
Jest też doskonałą scenografią do wydarzeń pozabiznesowych, jak koncert Polish Night, który zwieńczy pierwszy dzień targów. 23 kwietnia, na deskach Stoiska Narodowego wybrzmią dzieła wybitnych polskich kompozytorów: Szymanowskiego, Góreckiego, Chopina, Paderewskiego - zaaranżowane na dwa fortepiany, w interpretacji młodych muzyków Pawła Kaczmarczyka i Szymona Burnosa. W programie pojawią się znane utwory twórców muzyki filmowej Komedy, Warsa i Kilara. Wystąpi również jazzowy zespół Algorhythm.
 
16 innowatorów z Polski

Najbardziej innowacyjnym elementem Polskiego Stoiska Narodowego, które przyciąga ogromną uwagę zwiedzających, są firmy.  - Rosnące zainteresowanie zaawansowanymi technologiami z Polski, które dostrzegliśmy na poprzednich targach Hannover Messe, skłoniło nas do zaprezentowania naszego kraju wyłącznie poprzez firmy innowacyjne - zarówno gigantów, jak i młodych innowatorów – mówi Pisula. Jak dodaje, PAIH postawiła na sektory, takie, jak fin-tech, robotyka, automatyka, technologie przemysłowe, producentów dronów czy pojazdów elektrycznych.

Z grona przedsiębiorców, Agencja wybrała szesnastu: twórcę rozwiązań rozszerzonej rzeczywistości dla przemysłu, Apzumi Spatial, producenta długopisów cyfrowych IC Solutions czy drukarek Ubot3D. Warto zwrócić uwagę na  firmę Smart Tech 3D, produkującą skanery 3D dla przemysłu, medycyny oraz archeologii, która na Hannover Messe zapowiedziała światową premierę nowego skanera scan3D UNIVERSE SP, który można zastosować do inżynierii odwrotnej oraz kontroli jakości.
 
HM18_firmy_branże

Polskie Stoisko Narodowe prezentuje również dostawców technologii dla przemysłu GeniCore, SLC Automation, Rednt, Uibs czy Husarion, Paletyzer, Prevak, RS Engineering, RS Engineering, Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów. Natomiast sektor fin-tech reprezentuje wspierająca factoring on-line SMEO.  Na Stoisku Narodowym obecne są również duże, polskie firmy, jak Ursus, który pokazuje prototyp elektrycznego samochodu dostawczego Elvi, JSW - prezentujące w Hannoverze drony dla górnictwa, a także Famur,  jeden z największych w Europie producentów i dostawców maszyn oraz urządzeń stosowanych w górnictwie, masowym transporcie, przeładunku i energetyce.

Hannover Messe, to świetne miejsce do nawiązania relacji biznesowych i zbudowania rozpoznawalności własnej marki w branży przemysłowej całego świata – tłumaczy Pisula. To również promocja w Niemczech – u naszego najważniejszego partnera handlowego  – dodaje. Szef PAIH ujawnia, że firmy, z jakimi przyjechaliśmy rok temu, a którym udało się sfotografować z kanclerz Angelą Merkel na Polskim Stoisku Narodowym, mogą już cieszyć się otwartą drogą na niemiecki rynek. Pisula podkreśla, że kontakty z firmami niemieckimi nawiązane podczas targów, przyczynią się do umocnienia naszych stosunków gospodarczych. Na podobny efekt liczy on również w przypadku relacji polsko – meksykańskich. Z okazji targów ten, jeden z głównych partnerów handlowych USA uruchomił specjalną platformę B2B do wyszukiwania meksykańskich partnerów biznesowych, z której skorzystać mogą również polskie firmy. (https://mexicohannovermesse.converve.com).  –  Oba kraje są do siebie pod wieloma względami podobne, to daje dobry grunt do współpracy – tłumaczy prezes PAIH.
 
 
 
Jak dodaje, zarówno w przypadku współpracy biznesowej z Niemcami jak i Meksykiem, ale i innymi krajami, polskie firmy mogą liczyć na wsparcie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Od 2017 roku Agencja rozwija sieć Zagranicznych Biur Handlowych, pomagających polskim eksporterom i inwestorom zdobywać nowe rynki. Do połowy 2018 roku będzie ich blisko 50 na całym świecie, a w kolejnym roku Agencja będzie dysponować 70 przedstawicielstwami handlowymi.
 
***
Partnerem Strategicznym Polskiego Stoiska Narodowego na Hannover Messe 2018 jest firma FAMUR.
 
1024x512 Famur


Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy lub wyłączyć je w ustawieniach.
Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij