Aktualności
Strona główna > Aktualności
18 maja 2018

PAIH przygotowuje się do otwarcia biura w Seulu

Już latem rozpocznie pracę biuro handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Seulu. Zlokalizowana w stolicy Korei Południowej placówka agencji będzie pomagać polskim przedsiębiorcom wchodzącym na Półwysep Koreański. Z racji na rosnące zainteresowanie koreańskiego biznesu Polską, rolą biura będzie również ściąganie z Korei Południowej nowych projektów inwestycyjnych. W obsłudze klientów PAIH polskim ekspertom pomagać będą koreańskie instytucje otoczenia biznesu, z którymi strategię współpracy w Seulu ustala wiceszef PAIH, Wojciech Fedko.
Koreę Południową z Polską łączy strategiczne partnerstwo, a także silne więzy gospodarcze - zwłaszcza inwestycyjne – mówi wiceprezes PAIH Wojciech Fedko. Nasz kraj uznawany jest za główną w Europie Środkowo - Wschodniej lokalizację dla inwestycji koreańskich. Specyfiką inwestycji z Korei Południowej jest tworzenie w Polsce klastrów. Jeszcze kilka lat temu na polskim rynku dominowały firmy z sektora elektronicznego. Obecnie prym wiedzie motoryzacja. Nowe otwarcie w obszarze BIZ nastąpiło w zeszłym roku, kiedy światowy gigant produkcji baterii do samochodów elektrycznych LG Chem uruchomiła fabrykę w Polsce. Warty ponad 1,3 mld euro i wspierany przez PAIH projekt jest pierwszą inwestycją w Europie tej koreańskiej firmy. Projekt zadziałał jak kula śniegowa - pociągnął za sobą kolejnych inwestorów z sektora elektromobilności, głównie z Azji.
 
 
Władze Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu liczą na to, że biuro PAIH w Seulu, które rozpocznie działalność już w te wakacje, przyczyni się do tego, że zaawansowane technologicznie koreańskie inwestycje popłyną do Polski jeszcze szerszym strumieniem. – Nadrzędnym zadaniem biura będzie jednak wsparcie polskiego biznesu, zwłaszcza eksportu – tłumaczy wiceprezes PAIH Wojciech Fedko. Choć współpraca handlowa między oboma krajami rozwija się z roku na rok, to w bilansie handlowym wyraźnie dominuje import.
 
Fedko_korea
 
Wiceprezes PAIH Wojciech Fedko z szefami koreańskich organizacji pro-biznesowych KITA i KOIMA 
 
Biuro pomagać ma polskim firmom skutecznie wejść na koreański rynek, a w dalszej perspektywie zadebiutować również w roli inwestorów zagranicznych – dodaje Fedko, który przyjechał do Seulu budować dla polskiego biznesu sieć sojuszników spośród najważniejszych instytucji pro-biznesowych Korei Południowej. Do tej grupy należy Koreańskie Stowarzyszenie Handlu Międzynarodowego, KITA (Korea International Trade Association), uchodzące za najbardziej wpływową organizację gospodarczą kraju. KITA zrzesza 70 tys. firm o profilu handlowym, usługowym i produkcyjnym. –  KITA notuje rosnące zainteresowanie polskimi produktami, co sprzyja zbliżeniu handlowemu obu krajów – mówił podczas spotkania z wiceprezesem PAIH szef Stowarzyszenia, Seung-Kwan SHIN.
 
PAIH wzmacnia również relacje z Stowarzyszeniem Importerów Koreańskich, KOIMA (Korean Importers Association), do którego należy 8 tys. koreańskich importerów, generujących aż 80% rocznej wartości importu do tego kraju. Stowarzyszenie KOIMA  organizuje misje poznawcze na rynki zagraniczne. – Do naszych zadań należy również prowadzenie konsultacji handlowych w Republice Korei dla przedsiębiorców zagranicznych zainteresowanych ekspansją sprzedaży na tamtejszym rynku – tłumaczy Joong-Hyun JOUGH, szef Biura Współpracy Międzynarodowej w Stowarzyszeniu Importerów Koreańskich. – To czyni KOIMA jednym z najważniejszych partnerów dla firm z Polski – komentuje Wojciech Fedko. (PAIH)
 


Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy lub wyłączyć je w ustawieniach.
Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij