Chińczycy są coraz bardziej świadomymi konsumentami. Regularnie pojawiające się informacje o skażonej żywności lokalnej sprawiły, że bezpieczeństwo produktów spożywczych stało się kluczowym kryterium podczas decyzji zakupowych chińskich klientów. Coraz częściej zwracają się więc oni w stronę zdrowej żywności, pochodzącej głównie importu, między innymi z Unii Europejskiej.
Polskie eko-produkty są już obecne i cenione na chińskim rynku. Jednym z nich jest bazujący na zielonej herbacie, organiczny napój YOKO, którego producentem jest polski start-up Cruz Group. Napój YOKO został wprowadzony na rynek w 2017 roku. Obecnie jest on w sprzedaży w kilkunastu krajach, między innymi w USA, Chinach, Włoszech, Holandii czy na Węgrzech, Młody producent zdobył popularność również napojem VIGO Kombucha. – Eksportujemy ponad 90% wytwarzanych w Polsce napojów VIGO i YOKO. Myślę, że niewielu polskich producentów może się tym pochwalić – mówi Przemysław Igel, Prezes Zarządu Cruz Group.
W ekspansji zagranicznej Cruz Group pomaga PAIH. – Korzystamy z usług doradczych biur PAIH. Od roku Agencja pomaga nam na Węgrzech, a teraz również w Chinach – tłumaczy Przemysław Igel. – Biuro handlowe Agencji w Szanghaju zaoferowało nam pomoc prawną, pomogło też dotrzeć do odpowiednich ekspertów lokalnych związanych z branżą spożywczą. Szczególne wsparcie uzyskaliśmy przed targami SIAL w Szanghaju – tłumaczy Aleksander Pasztur.
To właśnie w trakcie słynnych targów spożywczych SIAL w Szanghaju Cruz Group zaprezentowała swoją ofertę. Odbywające się wiosną targi to czwarta największa na świecie impreza branżowa. Co roku wystawia się tam ponad trzy tysiące producentów i dystrybutorów spożywczych z wielu krajów. Podczas wydarzenia polską firmę zaproszono do konkursu na najbardziej innowacyjny produkt, do którego przystąpiło również ponad 160 produktów z całego świata. Herbata YOKO firmy Cruz GROUP znalazła się w wąskim gronie wyróżnionych tytułem SIAL Innovation Selection. To jedyny produkt z Polski, który w 2018 roku otrzymał taki certyfikat.
Alexander Psztur, członek zarządu i dyrektor ds. rozwoju Cruz Group przekonuje, że to właśnie dzięki organicznej recepturze produkt znalazł się wśród najlepszych. Dodaje również, że do sukcesu YOKO przyczyniła się PAIH. – Pomocne okazały się zwłaszcza wskazówki dotyczące nawigowania po trudnym rynku spożywczym jakim są Chiny – tłumaczy Psztur.
O sukcesach Cruz Grup na Węgrzech: https://www.paih.gov.pl/20171025/sukces_polskich_marek_spozywczych
Przeczytaj „Słodko - Kwaśna droga na chińskie stoły” – przewodnik PAIH po rynku spożywczym Chin: https://www.gochina.gov.pl/poradniki