Targi rozpoczęły się warsztatami, które dla 13 polskich przedsiębiorców poprowadziła Ekspert ZBH Buenos Aires Olga Świderska, w towarzystwie zaproszonych gości oraz potencjalnych kontrahentów. Następne trzy dni minęły pod znakiem spotkań B2B w wydzielonej, kameralnej przestrzeni stoiska, negocjacji, rozmów oraz prezentacji produktów i materiałów promocyjnych. Według słów organizatora targów Monica Onassis – Polskie stoisko narodowe zostało uznane za najbardziej atrakcyjne wizualnie i przyciągające miejsce centrum targowego.
Zagraniczne Biuro Handlowe zaaranżowało również wiele dodatkowych spotkań B2B, na przykład bardzo udane rozmowy na poziomie instytucjonalnym w Narodowym Instytucie Technologii Przemysłowych INTI, Narodowym Instytucie Technologii Rolniczych INTA, a w sektorze prywatnym z polskimi przedsiębiorcami obecnymi już na argentyńskim rynku czy firmą Tarifar, która poprowadziła szkolenie z przepisów celnych kraju.
Godnym uwagi jest ogromny sukces przy prezentacji produktów firmy Plantinova, szczególnie tych, będących częścią innowacyjnego projektu konopi przemysłowych. Z uwagi na gwarantowaną wysoką jakość artykułów z surowców naturalnych takich jak: len, konopie, jedwab, wełna czy kosmetyki na bazie oleju konopnego, produkty cieszyły się olbrzymim zainteresowaniem ze strony argentyńskich partnerów.
W rozmowach polskich przedsiębiorców z argentyńskimi potencjalnymi partnerami, często pojawiał się temat współpracy branży kosmetycznej z sektorem badań i rozwoju, który w Argentynie ma ogromny potencjał. Różnorodność polskich produktów, szczególnie kosmetyków, jest z kolei tak znacząca, że wejście na rynek wielu z nich jest tylko kwestią czasu. Przypomnijmy, że w kraju istnieje już firma Inglot, której lokal znajduje się w jednej z najbardziej ekskluzywnych galerii Buenos Aires i cieszy się ogromnym zainteresowaniem, również wśród profesjonalnych wizażystów.
Kontakt do ZBH Buenos Aires:
https://www.paih.gov.pl/zagraniczne_biuro_handlowe_buenos_aires