Dokument dotyczy współpracy w obszarze dystrybucji produktów marki Tanita, na zasadach wyłączności, na terenie Chin. Miraculum S.A. oraz chiński dystrybutor kosmetyków Zichen, ustaliły w liście intencyjnym, że najpóźniej do 31 marca br. zawrą umowę w przedmiocie długofalowej współpracy handlowej. W marcu 2018 r. planowana jest wizyta chińskiego partnera w Polsce.
Jak przekonuje Andrzej Juchniewicz, szef szanghajskiego oddziału PAIH, współpraca jest efektem udanej prezentacji polskiej firmy kosmetycznej na największej w historii wystawie towarów importowych w Chinach, czyli China Import International EXPO. – W listopadzie polskie firmy zwróciły uwagę chińskich dystrybutorów. Mieliśmy największy pawilon narodowy ze wszystkich krajów Unii Euroejskiej, a w ramach niego m.in. strefę do testowania kosmetyków, strefę degustacji żywności z Polski czy sekcję polskich gier wideo. To dość szybko przełożyło się na kontrakty – mówi Juchniewicz. Ekspert ds. rynku chińskiego dodaje także, że Agencja asystowała Miraculum w negocjacjach z azjatyckim partnerem od nawiązania relacji przez obie strony.
– Naszym zdaniem uczestnictwo w Targach China International Import Expo stanowiło świetny punkt startowy do rozpoczęcia biznesu w Chinach. Wiemy, że mamy dobry produkt, jesteśmy również świadomi znaczenia rynku azjatyckiego, dlatego wierzyliśmy, że listopadowe targi CIIE będą szansą promocji naszych kosmetyków. Staramy się wykorzystać każdy kontakt, każdą okazję na rozszerzenie dystrybucji poza granicami Polski. Firma ZICHEN to kolejny ważny partner, z którym prowadzimy negocjacje, a którego poznaliśmy w listopadzie minionego roku, w Szanghaju – podsumowuje Tomasz Sarapata, Prezes Miraculum S.A.
TANITA to linia innowacyjnych preparatów do samodzielnej depilacji. (Miraculum/ PAIH)