Co drugi wyprodukowany w Polsce kosmetyk trafia na zagraniczny rynek, także do Danii. Według danych GUS, w latach 2012-2015 wartość sprzedanych tam kosmetyków znad Wisły wzrosła o ponad 40%, do niemal 29 mln euro. – Polskie kosmetyki cieszą się coraz większym uznaniem na międzynarodowych rynkach. Czas najwyższy pochwalić się naszymi innowacyjnymi produktami także w Danii – mówi Łukasz Szymaszek kierownik kopenhaskiego biura PAIH. – Duńczycy znają już i cenią sobie takie polskie marki jak Dr Irena Eris, Ziaja, czy LaRive. Dzięki wysokiej jakości polskich produktów, jest duża szansa na zwiększenie zainteresowania duńskich konsumentów naszymi kosmetykami – dodaje Szymaszek. Jak zaznacza szef ZBH Kopenhaga, sprzedaż kosmetyków premium oraz produktów higieny osobistej w Danii stale rośnie i wedle prognozy Euromonitora, jej wartość wyniesie ponad 3 mld DKK (ok. 400 mln euro) w 2020 roku.
Targi Beauty19 odbyły się w dniach 2-3 marca 2019 r. Impreza, którą organizuje Duńskie Towarzystwo Kosmetologii ma na celu prezentację najnowszych trendów w sektorze urody: pielęgnacji skóry, kosmetykach kolorowych oraz produktach wellness. Na targach nie zabraknie polskiego akcentu. Wśród uczestników, przygotowanego przez PAIH, polskiego stoiska narodowego znajdowało się sześciu producentów kosmetyków kolorowych i ekologicznych oraz innowacyjnych produktów do demakijażu.
– Clochee przywiezie do Danii kosmetyki w stu procentach ekologiczne, odpowiednie dla wegan i zapakowane w biodegradowalne tubki. Inglot pochwali się pięknymi kolorami produktów do makijażu oraz serią pielęgnacyjną, obejmującą specyfiki wyprodukowane na bazie naturalnych składników. Indigo Nails zaprezentuje swoje wielokrotnie nagradzane na świecie lakiery do paznokci, a Glov pokaże, że dzięki ich rękawicy do demakijażu, wystarczy użyć samej wody, by skutecznie zmyć make up – mówi Business Development Manager ZBH Kopenhaga, Marta Orlikowska. Dodaje, że pochodząca z Limanowej Gold Drop zaprezentuje m.in. mydła w płynie i żele do kąpieli, a Yasumi zamierza podbić tamtejszy rynek serum z olejkiem różanym, kremami z wysoką zawartością wit. C oraz maseczką biocelulozową na twarz.
Zagraniczne Biuro handlowe PAIH w Kopenhadze działa od maja 2018 roku. – Do tej pory obsłużyliśmy ponad 300 zapytań polskich przedsiębiorstw głównie z branży health care, rolno-spożywczej i budowlanej. Liczymy jednak, że udział rodzimych marek w jednych z największych targach kosmetycznych w Danii będzie impulsem to większej aktywności firm z tego sektora. Zapraszamy do kontaktu z nami – zachęca Łukasz Szymaszek.