Aktualności
Strona główna > Aktualności
19 marca 2019

Polskie FMCG i technologie jadą do Indonezji

W stolicy Indonezji - Dżakarcie - rozpoczął się Polska Festival. Wydarzenie ma charakter wystawienniczo - targowy i jest największym jak dotąd projektem promującym polski biznes w Indonezji. Podczas targów Polskę reprezentują producenci z sektora FMCG oraz firmy technologiczne. Polska Festival w Indonezji potrwa do 24 marca 2019.

Polska Festival w Dżakarcie ma zwrócić uwagę na doskonałą jakość produktów „made in Poland”. W targach uczestniczą producenci polskich kosmetyków, żywności oraz technologii. Wydarzenie służy utorowaniu im drogi na duży, bo aż 250 milionowy i bardzo chłonny rynek indonezyjski. 

– Indonezja klasyfikowana jest jako kraj rozwijający się a prognozy robią wrażenie - w 2030 do klasy średniej należeć będzie 80 milionów Indonezyjczyków. W samym obszarze metropolitalnym Dżakarty, gdzie odbywa się festiwal polskich produktów, mieszka około 30 milionów ludzi – mówi Jacek Kołomyjec, szef biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Dżakarcie.

jakarta1
 

Indonezja to przede wszystkim kraj młodych konsumentów, zainteresowanych nowinkami z zagranicy. Z analizy rynku przeprowadzonej przez przedstawicielstwo PAIH w Dżakarcie wynika, że duże szanse na powodzenie eksportowe ma tam mleko w proszku czy jabłka i borówki. Obecnie trwa proces akceptacji polskiego wniosku o dopuszczenie do eksportu owoców z Polski. Indonezyjczycy coraz chętniej kupują także słodkie i słone przekąski. Z drugiej, rośnie popyt na zdrową żywność i suplementy diety.

Rośnie także zainteresowanie sokami i napojami. Trzeba przy tym pamiętać, że mieszkańcy tego kraju nie lubią napojów gazowanych. Popularnością cieszą się innowacyjne suplementy, skierowane do sprecyzowanej grupy odbiorców, przykładowo kobiet w ciąży, młodych matek czy dzieci – tłumaczy Kołomyjec.

Mimo znaczącego potencjału, Indonezja pozostaje praktycznie nieodkryta przez biznes z Polski.

Naszych firm praktycznie nie ma w tym kraju, częściowo dlatego, że Indonezja postrzegana jest jako trudna do zdobycia – wyjaśnia ekspert PAIH. Powodów jest kilka. Barierą wejścia bywa konieczności posiadania certyfikatu HALAL, ponieważ produkty na rynek indonezyjski nie mogą zawierać alkoholu. – Dotyczy to nie tylko sektora spożywczego, ale też kosmetyków. W innym przypadku baza konsumentów będzie bardzo ograniczona – mówi pracownik PAIH.

dzakarta2

Po prawej uczestnistnik szkolenia z zasad panujących na rynku indonezyjskim 

Również proces certyfikacji może wydać się polskim przedsiębiorcom skomplikowany. – Rejestracja odbywa się przez lokalny podmiot, więc albo polska firma musi założyć spółkę, albo poszukać lokalnego partnera – tłumaczy Kołomyjec. Dlatego w ramach wydarzenia Polska Festival polscy uczestnicy nie tylko prezentują swoją ofertę, ale też szkolą się, jak sprawnie przejść przez proces wejścia na rynek indonezyjski. – Firmy z Polski uczestniczą w warsztatach z udziałem m.in. Urzędu Kontroli Inwestycji granicznych BKPM. Wspólnie z Indonezyjską Izbą Handlową KADIN i największym stowarzyszeniem lokalnych przedsiębiorców APINDO zapewniliśmy im także dedykowane spotkania B2B z potencjalnymi partnerami z Indonezji – tłumaczy Jacek Kołomyjec.

Liczymy na to, że dzięki targom Polska Festival uda nam się wprowadzić na indonezyjski rynek co najmniej kilka polskich marek - dodaje przedstawiciel PAIH.

Polska Festival w Indonezji potrwa do 24 marca 2019.

jakarta2

jakarta3

jakarta4

Polska_Festival_logo_www

 



Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy lub wyłączyć je w ustawieniach.
Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij