Meblik to przedsiębiorstwo założone w 2006 roku przez rodziców małych dzieci, którzy znając potrzeby najmłodszych, chcieli tworzyć produkty o mocnej konstrukcji, ale przede wszystkim bezpieczne. Duża w tym zasługa rzemieślników, jakich zatrudnia Meblik oraz myśli technicznej, a także materiałów najwyższej jakości, z których korzysta producent. Wymagająca grupa docelowa, którą są dzieci, powoduje mocny nacisk firm z tego segmentu rynku na aspekty wytrzymałości i odporności mebli.
Solidność i bezpieczeństwo mebli są czynnikiem, którego poszukują konsumenci zarówno w Polsce, jak na rynkach eksportowych – tłumaczy Marcin Łaśko, odpowiadający w firmie Meblik za eksport. W firmie przestrzega się najwyższych standardów bezpieczeństwa i każdy mebel odpowiada rygorystycznym normom stawianym produktom dla dzieci przez Unię Europejską. Cechą charakterystyczną naszych produktów są ich zaokrąglone krawędzie, atrakcyjne wzornictwo oraz stosowanie bezpiecznych dla zdrowia, certyfikowanych lakierów ochronnych – dodaje przedstawiciel inwestora.
Firma zatrudnia łącznie ponad 300 pracowników w całym kraju oraz na świecie. Jednym z ostatnich kierunków eksportowych, obranych przez Meblik, jest rynek węgierski, gdzie przedsiębiorstwo postanowiło zainwestować, tworząc lokalne przedstawicielstwo.
Polska branża meblarska ugruntowała już sobie silną pozycję w Europie, co buduje zaufanie coraz większej grupy konsumentów. Widać to dobrze na Węgrzech. Co więcej, polskie firmy postrzegają ten kraj, jako rynek perspektywiczny i coraz pewniej się na nim czują - dodaje Marcin Karaskiewicz, szef budapesztańskiego biura PAIH, które wspierało firmę Meblik w ekspansji na Węgry. - Nasze działania miały na celu wsparcie realizacji polskiej inwestycji zarówno w wymiarze merytorycznym, jak i operacyjnym. Staraliśmy się pomóc przede wszystkim w aspektach, które z reguły stanowią największe wyzwanie dla inwestorów - formalnoprawnych kwestiach rejestracji przedsiębiorstw, doboru partnerów biznesowych oraz znalezienia wykwalifikowanych pracowników. Obecnie jesteśmy zaangażowani w promocję nowego sklepu m.in. wśród węgierskiej Polonii - komentuje Marcin Karaskiewicz.
Na rynku węgierskim trwa właśnie boom budowalny wynikający z obniżenia podatku VAT z 27% do 5% na nowe mieszkania. Wprowadzono liczne zachęty prorodzinne, pobudzające koniunkturę, z której skorzystać może wielu polskich dostawców materiałów budowlanych, elementów wyposażenia wnętrz, akcesoriów domowych czy mebli.