Japonia stanowi bramę do całej Azji. Jednocześnie jest to rynek trudny, ale jeśli dany produkt już się na nim przyjmie stanowi to gwarancję jego akceptacji na pozostałych rynkach azjatyckich - przekonywała Eliza Klonowska-Siwak z ZBH Tokio. - Na rynek japoński nie należy jednak wchodzić bez przygotowania z zakresu wiedzy kulturowej. Różnice w prowadzeniu biznesu są tam znaczące i wymagają znajomości różnic kulturowych i uwarunkowań historycznych - mówiła dalej ekspertka.
Zack Labieniec i Romi Jaszczynski z ZBH Toronto postawili na praktyczne aspekty ekspansji zagranicznej na rynek kanadyjski. Zgromadzonym na sali uczestnikom zaprezentowali m.in. wymagania dotyczące opakowań. Ponadto przedstawili historie sukcesu jakie przy wparciu Zagranicznego Biura Handlowego odniosły polskie firmy w Kanadzie. Nie zabrakło również informacji o kluczowych certyfikatach i specyfice rynku kanadyjskiego.
Sebastian Garstecki opowiedział natomiast, dlaczego Norwegów do zakupu nie przekonuje niska cena. Należy pamiętać, że ekspansja na rynek norweski wymaga posiadania zaufanego i sprawdzonego partnera biznesowego. Bez tego, jak mówił ekspert, każda historia sukcesu może zmienić się w nieudany biznes.
Duże zainteresowanie wzbudziła prelekcja Google Internetowe Rewolucje w Eksporcie Sławka Pańszczyka. Udowodnił on, że dzięki znajomości podstawowych narzędzi Google możliwa jest identyfikacja grupy docelowej zagranicznych konsumentów. Prelegent opowiedział również jak skonstruowane powinny być strony internetowe, aby łatwiej sprzedać produkt np. na rynku japońskim.
Jeśli chcecie wiedzieć więcej na temat seminarium, zajrzyjcie do prezentacji zamieszczonych poniżej.
Jesteście ciekawi jakie rynki będziemy wspierać w przyszłym roku? Na razie to tajemnica. Możemy jednak zdradzić, że wszystko wyjaśni się 5 grudnia, dlatego już dziś aplikujcie na Kanadę, Japonię i Norwegię. I oczywiście trzymajcie kciuki za Wasze przyszłoroczne typy.
Dziękujemy uczestnikom spotkania za obecność a ekspertom za bardzo ciekawe wystąpienia. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z wydarzenia oraz do pobrania prezentacji naszych prelegentów:
* * *
Projekt Polskie Mosty Technologiczne współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach III Osi priorytetowej Wsparcie innowacji w przedsiębiorstwach, Działanie: 3.3. Wsparcie promocji oraz internacjonalizacji innowacyjnych przedsiębiorstw Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020. PMT zostanie zrealizowany w latach 2018-2023.