Aż 600 gruzińskich partnerów PAIH, w tym: sieci handlowe (FMCG), sieci apteczno-drogeryjne i magazyny budowlane będą promować polskie produkty w swoich sklepach w Tbilisi i na terenie całej Gruzji od 28 listopada do 12 grudnia.
Akcja promocyjna będzie odbywać się poprzez specjalnie przygotowane wydarzenia: degustacje i promocje polskich produktów, rozdawanie ulotek, quizy dot. wiedzy o Polsce z nagrodami, informacje w gazetkach, mediach społecznościowych itp. Jednak najważniejszym przekazem wydarzenia będzie dokładne oznaczenie na półkach sklepowych polskich produktów poprzez specjalnie zaprojektowane materiały promocyjne z logo Polskich Dni - tłumaczy Karolina Zaręba, kierowniczka biura handlowego PAIH w Tbilisi. Jak wyjaśnia szefowa przedstawicielstwa PAIH w stolicy Gruzji, dla polskich producentów, których produkty nie znalazły się jeszcze na gruzińskich półkach, Agencja przygotowała specjalne wydarzenie z udziałem największych gruzińskich importerów, dystrybutorów oraz przedstawicieli sieci handlowych. „Polscy producenci będą mieli okazję do zaprezentowania oferty na specjalnie przygotowanych stoiskach oraz nawiązania bezpośrednich kontaktów biznesowych z potencjalnymi partnerami gruzińskimi” - mówi Karolina Zaręba z PAIH.
Akcję promocyjną uzupełni kulinarne show i koncert polskiej muzyki klasycznej - dodaje szefowa ZBH Tbilisi.
Polska do Gruzji sprzedaje głównie wyroby farmaceutyczne i chemię gospodarczą, kosmetyki maszyny i urządzenia, żywność przetworzoną, pojazdy, meble i mięso. W 2018 roku wielkość handlu z tym kaukaskim partnerem wyniosła ok. 560 mln zł, znaczną część stanowił polski eksport - 488 mln zł.
Logo Polskich Dni w Gruzji
Polska Agencja Inwestycji i Handlu to punkt pierwszego kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa na rzecz promocji Polski i polskiej gospodarki. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz polską myśl technologiczną. Pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również inwestycje bezpośrednie polskich i zagranicznych firm - ważny element zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego Polski.