Targi China International Import Expo zainicjował i objął patronatem prezydent Chin Xi Jinping. W pierwszej edycji, która odbyła się w listopadzie zeszłego roku wzięło udział ponad 5,5 tys. chińskich dystrybutorów. Organizację polskiej obecności na tym największym wydarzeniu importowym w Azji zorganizowała Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Podobnie było w tym roku.
Ponownie zorganizowaliśmy misję dla polskiego biznesu na targi China International Import Expo. Polskę w Szanghaju reprezentowało 36 firm z branży kosmetycznej, spożywczej i usług. W pawilonie narodowym oprócz globalnych polskich graczy, jak KGHM, królowała promocja polskich kosmetyków oraz mody – mówi Andrzej Juchniewicz, kierownik biura handlowego PAIH w Szanghaju.
Otwarcie Pawilonu Polski z udziałem wiceprezesa PAIH Grzegorza Słomkowskiego
Podczas targów dwie polskie firmy podpisały porozumienia eksportowe z partnerami z Państwa Środka. Spółka Vici zawarła umowę z chińskimi dystrybutorami - Wuhan Wae International Trading Co. oraz Chengdu Rongou Joint Supply Chain. Z kolei producent piwa Van Pur podpisał list intencji zakupu produktów z Greenland Trading Commodity Hub. Jak tłumaczy szef szanghajskiego biura PAIH w trakcie pierwszej edycji CIIE PAIH i Greenland Group podpisały ramową umowę o współpracy, która zakładała m.in. wsparcie w kontaktach chińskiej grupy z polskimi przedsiębiorstwami. – W sierpniu tego roku PAIH zorganizowała spotkanie przedstawicieli Greenland Group z potencjalnymi polskimi eksporterami. Owocem zeszłorocznej umowy jest list intencyjny Van Pur i Greenland Trading Commodity Hub – wyjaśnia Andrzej Juchniewicz.
Spółka Van Pur sprzedaje swoje piwa na rynku chińskim już od kilku lat. Wzięliśmy udział w obu edycjach targów CIIE w ramach misji polskich przedsiębiorców. Organizacja i profesjonalizm Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu pozwoliły nam nie tylko zwiększyć rozpoznawalność naszych marek wśród chińskich konsumentów podczas targów, ale również umożliwiły nam podpisanie MoU z jedną z największych firm na świecie wg Fortune Global 500, firmą Greenland Group. Podpisane porozumienie, daje nadzieję na rozszerzenie naszej dystrybucji w sieciach sklepów z żywnością importowaną G-Super – przyznaje Wojciech Boryczko, Dyrektor Sprzedaży Eksportowej ds. Azji, Van Pur.
Chiński rynek jest bardzo trudny i wymaga dużo wytrwałości oraz wiedzy, by móc odpowiednio dobrać produkt i dzięki temu rozwinąć się na dużą skalę. Warto jednak być wytrwałym, gdyż potencjał tego rynku jest niezmiernie duży. Jeśli chodzi o współpracę z PAIH, to bardzo dziękujemy za wsparcie, które otrzymujemy od oddziału w Szanghaju i mamy nadzieję, że budowanie świadomości Polski jako kraju członkowskiego UE wśród Chińczyków będzie intensywnie kontynuowane, zależy nam by traktowano nas tu jak ważnego partnera – podkreśla Marta Hennig, Commercial Director for China, Vici Group.Biuro handlowe PAIH w Szanghaju to najdłużej działające zagraniczne przedstawicielstwo Agencji. Miesięcznie odpowiada na kilkadziesiąt zapytań polskich przedsiębiorców w sprawie certyfikacji, kanałów sprzedaży czy wydarzeń targowych w Chinach.
***
Polska Agencja Inwestycji i Handlu to punkt pierwszego kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa na rzecz promocji Polski i polskiej gospodarki. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz polską myśl technologiczną. Pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również inwestycje bezpośrednie polskich i zagranicznych firm - ważny element zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego Polski.