Aktualności
Strona główna > Aktualności
22 sierpnia 2019

APART otwiera pierwszy sklep w Hiszpanii z pomocą PAIH

Madryckie biuro handlowe PAIH pomogło APART, wiodącemu polskiemu producentowi biżuterii, otworzyć pierwszy salon w Hiszpanii.

Polska jest największym na świecie producentem biżuterii z bursztynu bałtyckiego, jest również w europejskiej czołówce producentów wyrobów jubilerskich ze srebra. W 2018 roku sprzedaliśmy za granicę towary tego typu za 713,8 mln zł. Głównymi odbiorcami polskich wyrobów jubilerskich były Tajlandia, Niemcy i Włochy. W pierwszej dziesiątce zestawienia znalazła się też Hiszpania, do której wyeksportowaliśmy biżuterię za blisko 12,6 mln zł.

Hiszpański sektor biżuteryjny jest wyjątkowo konkurencyjny i zdominowany przez rodzime firmy, które nie dopuszczają do niego innych graczy. Z drugiej strony, jest bardzo rozdrobniony, trzy największe marki mają w nim 20% udziału – zwraca uwagę Wojciech Łopatkiewicz, kierownik biura handlowego PAIH w Madrycie.

Tworzenie własnej sieci poza Polską to główne założenia ekspansji marki. APART jest obecny w Polsce i Czechach, a rynkiem, jaki w 2018 roku firma obrała sobie za cel była Hiszpania. Kontakt z biurem handlowym PAIH w Madrycie był jednym z pierwszych kroków, jakie podjęła. Dzięki wsparciu madryckiego ZBH, APART wejdzie do Hiszpanii niemal rok po nawiązaniu współpracy.
To pierwsza inwestycja spółki APART w Hiszpanii. Biuro handlowe PAIH wykonało na naszą prośbę rekonesans lokalnego rynku, pozyskując dla nas wstępne kontakty handlowe. Jego pracownicy przedstawili naszą markę jako solidnego partnera biznesowego i promowali nasze działania w Hiszpanii dotyczące budowy stacjonarnych kanałów w ramach własnej sieci. Wysoko cenimy profesjonalizm, zaangażowanie, wysoką jakość usług i doświadczenie ekspertów PAIH. Bez ich pomocy byłoby nam trudniej zrealizować plany wobec tamtejszego rynku – mówi Piotr Rączyński, Prezes Zarządu APART.Współpraca ZBH Madryt ze spółką APART trwa od października zeszłego roku. Eksperci biura pomogli jej znaleźć odpowiednią lokalizację dla pierwszego salonu.

Udało nam się ustalić dostępność i ceny najmu powierzchni oraz lokalizację sklepu w wybranym przez firmę centrum handlowym. Kluczowe dla powodzenia planów APART w Hiszpanii było spotkanie z przedstawicielem galerii handlowej Madrid Xanadu, gdzie w lipcu ruszył pierwszy sklep. Rozmawialiśmy głównie w języku hiszpańskim, ustalając warunki najmu dla pierwszego sklepu marki w Hiszpanii – wyjaśnia Wojciech Łopatkiewicz, kierownik biura handlowego PAIH w Madrycie.

Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Madrycie rozpoczęło działalność w II kw. 2018 r. Od tego czasu obsłużyło 370 firm, w przeważającej większości z branży spożywczej, kosmetycznej, meblarskiej oraz wyposażenia wnętrz.

Celem PAIH jest prowadzenie działalności w zakresie promocji Polski, polskiej gospodarki, wspieranie ekspansji międzynarodowej polskich przedsiębiorców, pozyskiwanie i obsługa inwestorów, a także promowanie i rozwój innowacyjności w Polsce.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu jest partnerem rodzimych przedsiębiorstw zdobywających nowe rynki zagraniczne. Wspieramy je w optymalnym wyborze ścieżki ekspansji oraz pomagamy mitygować ryzyko biznesowe. Cieszy nas współpraca ze spółkami z wiodących sektorów polskiej gospodarki o wysokim potencjale internacjonalizacji – mówi Krzysztof Senger, wiceprezes PAIH.



Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy lub wyłączyć je w ustawieniach.
Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij