Gastop Production, założona w 1996 roku w podkrakowskim Zabierzowie, opracowała i opatentowała rozwiązania w zakresie mechanizmów do urządzeń kontroli ruchu osobowego. Projektowanie i wytworzenie wszystkich produktów spółki odbywa się w Polsce, a wszelkie urządzenia elektroniczne i mechaniczne są efektem prac badawczo-rozwojowych prowadzonych przez spółkę. Dziś, te autorskie pomysły są wykorzystywane w tysiącach obiektów na całym świecie. Od I kwartału 2019 roku spółka jest obecna w Stanach Zjednoczonych. W ekspansji na ten rynek wspiera ją chicagowskie biuro Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Z naszą pomocą Gastop udało się podpisać kilka kontraktów kluczowych dla rozwoju jej biznesu w USA na łączną kwotę blisko 1 mln PLN. Wsparliśmy spółkę w poszukiwaniach miejsca na biuro oraz showroom, podpowiedzieliśmy jak dostosować materiały marketingowe do amerykańskich standardów. Odpowiadamy również za aktywne powiększanie sieci kontaktów firmy w USA - wyjaśnia Michał Rzeźnik, kierownik biura PAIH w Chicago.
Jak podkreśla Piotr Jezioro, prezes amerykańskiego oddziału Gastop, jednym z największych atutów produktów Gastop jest ich uniwersalność.
- Poszczególne bramki mogą zostać zmodyfikowane o komponent zawierający dozownik płynu do dezynfekcji lub pomiary temperatury. W obliczu pandemii COVID-19 jest to rozwiązanie poszukiwane na wielu rynkach, w szczególności w Stanach Zjednoczonych, gdzie sytuacja od wielu miesięcy jest bardzo poważna. Dlatego tym bardziej jesteśmy wdzięczni PAIH za pomoc w wykorzystaniu tej szansy - mówi Peter Jezioro, przedstawiciel Gastop.
Polscy przedsiębiorcy bardzo sprawnie i kreatywnie radzą sobie ze skutkami gospodarczymi pandemii. Szukają z nami szans biznesowych nawet na najbardziej konkurencyjnych rynkach. Życzę Gastop powodzenia w dalszej ekspansji w Stanach Zjednoczonych. Jestem przekonana, że autorskie rozwiązania spółki znajdą tam wielu odbiorców. My jej w tym pomożemy - podkreśla Grażyna Ciurzyńska, p.o. prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
W sierpniu GUS poinformował, że eksport towarowy z Polski do USA wyniósł w pierwszym półroczu aż 3,5 mld euro, tj. o 2,3 proc. więcej r/r. Stany Zjednoczone były w tym okresie również najpopularniejszym kierunkiem ekspansji przedsiębiorców współpracujących z PAIH. Największe zainteresowanie wejściem lub wzmocnieniem obecności na tym rynku wykazali przedsiębiorcy z branż: budowlanej, rolno-spożywczej, IT, kosmetycznej, meblarskiej i odzieżowej.