Aktualności
Strona główna > Aktualności
29 października 2020

Polska branża budowlana rośnie w siłę na światowych rynkach

Wspierana przez biuro handlowe PAIH w Toronto polska marka DAKO umacnia swoją pozycję w Kanadzie. Jeden z największych w Polsce producentów jest już dostępny w salonie dealerskim w Ontario i zdobywa nowych klientów w Kolumbii Brytyjskiej.

Projekt referencyjny DAKO


Dedykowana surowym kanadyjskim wymogom oraz warunkom klimatycznym technologia, pozwoliła polskiej firmie z sukcesem odnaleźć się na kolejnym rynku. Kanadyjscy inwestorzy wybierają okna DAKO nie tylko z powodu dobrej ceny, ale przede wszystkim - wysokiej jakości.

Dopasowanie technologii produkcji do potrzeb rynku to oczywiście najlepsza z możliwych strategia. Doceniają to klienci zwłaszcza z krajów wysokorozwiniętych, bardziej zamożni. Kanadyjczycy inwestują w swoje domy z myślą o przyszłej emeryturze. Dlatego wybierając materiały wykończeniowe szukają najlepszych i najtrwalszych rozwiązań. Widać to najlepiej na przykładzie danych za wrzesień tego roku. Sprzedaż domów była najwyższa w historii i aż 42,3 procent wyższa niż w ubiegłym roku - mówi Zack Labieniec z biura handlowego PAIH w Toronto.

Według Toronto Regional Real Estate Board, we wrześniu 2020 sprzedano 11 083 istniejących domów, po średniej cenie ok. 970 tys. dolarów CAD. Lokalni eksperci prognozują, że mimo obecnej pandemii, utrzymującym się przez wiele lat niskim poziomie stóp procentowych możemy spodziewać się rosnącego trendu w obszarze inwestycji w domy.

Właśnie dlatego, widzimy szansę dla DAKO. Możemy wspierać Kanadyjczyków w realizacji ich celów związanych z modernizacją domu, która ma zapewnić emeryturę bez kolejnych remontów. O jakość naszych produktów jesteśmy spokojni. Wiemy jednak, że to nie wystarczy na tak konkurencyjnym rynku. Wciąż musimy być bardzo aktywni marketingowo. Potrzebujemy też partnerów i wsparcia, takiego jakie daje nam ZBH Toronto - przyznaje Alicja Biedunkiewicz, Dyrektor ds. Rozwoju Nowych Rynków DAKO.

W eksporcie stolarki budowlanej od kilku lat Polska jest liderem w Unii Europejskiej. Dzięki jakości i różnorodności oferty, polski sektor budowlany i wykończeniowy od lat zdobywa uznanie pod każdą szerokością geograficzną. Okna i drzwi, materiały budowlane, domy modułowe oraz pasywne - to jedynie kilka pozycji z długiej listy produktów i technologii, które dumnie promują markę made in Poland. Polska Agencja Inwestycji i Handlu konsekwentnie wspiera globalną ekspansję polskich firm z tego sektora.

Budowlanka pozostaje jednym z najważniejszych a jednocześnie najbardziej zróżnicowanych sektorów naszej gospodarki. To trzeci pod względem wielkości czynnik wpływający na polskie PKB, a w jego skład wchodzą zarówno firmy świadczące usługi budowlane (np. roboty związane ze wznoszeniem budynków, roboty związane z budową obiektów inżynierii wodnej i lądowej), jak i producenci budowlanych materiałów wykończeniowych.

W roku 2019 głównym produktem eksportowym była stolarka okienna z tworzyw sztucznych (+5,5% r/r) oraz - i tu niespodzianka - okna aluminiowe z ogromnym wzrostem sprzedaży (+18,2% r/r). Ten wynik wymaga skomentowania, gdyż aluminium jest stosowane w oknach o wyjątkowo niskiej przenikalności cieplnej oraz w modelach okien i drzwi z dużymi przeszkleniami. W obu przypadkach są to produkty o wysokiej jakości i cenie.


Projekt referencyjny DAKO


O Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH)

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). Pierwszym punktem kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez Zagraniczne Biura Handlowe (ZBH) na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. PAIH współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.



Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy lub wyłączyć je w ustawieniach.
Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij