Aktualności
Strona główna > Aktualności
30 października 2020

Piękno i eksportowa siła - polskie kosmetyki nie dają się pandemii

Eksport kosmetyków z Polski rósł nieprzerwanie od momentu wejścia przez nasz kraj do Unii Europejskiej i jak podaje GUS od 2004 do 2019 jego wartość zwiększyła się z 3 do 14,8 mld zł. Co drugi kosmetyk wyprodukowany w Polsce trafia na eksport, zaś głównymi rynkami zbytu są Niemcy, Rosja, Wielka Brytania. Największym zainteresowaniem na rynkach zagranicznych cieszą się produkty do pielęgnacji skóry, które stanowią 44% wartości eksportu.

Olejek kosmetyczny


Branża kosmetyczna stosunkowo dobrze obroniła się przed skutkami COVID-19, a potwierdzają to ostatnie miesiące. Polskie firmy odrabiają straty w sprzedaży kosmetyków na rynkach zagranicznych z początków pandemii. O poprawie sytuacji w branży świadczy fakt, iż nasi producenci wchodzą na nowe rynki zagraniczne chociażby Azji. Przykładem są kontrakty zagraniczne zrealizowane we współpracy z PAIH na rynkach: Gruzji, Grecji czy też Malezji.

Bez wątpienia rynki azjatyckie, w sytuacji silnej konkurencji na rynku europejskim, który obecnie dotkliwie odczuwa skutki drugiej fali pandemii, są kluczowym rynkiem eksportowym dla polskich kosmetyków - mówi Maja Justyna z Centrum Obsługi Przedsiębiorców PAIH, odpowiedzialna za wsparcie branży kosmetycznej i modowej.

Polskie firmy kosmetyczne udowadniają, że są w stanie podbijać nawet odległe, azjatyckie rynki. Z racji na bariery biznesowe, nasi przedsiębiorcy nieraz potrzebują wsparcia, aby bezpiecznie zadebiutować ze swoimi produktami w nowym kraju. Misją Polskiej Agencji i Handlu jest udzielanie pomocy na każdym etapie ekspansji zagranicznej.

Chciałbym serdecznie podziękować Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu za pomoc w weryfikacji kontrahenta z Chin oraz wyrazić uznanie dla profesjonalizmu pracowników Agencji. Działacie szybko, fachowo i z wyczuciem biznesowym. Wasza pomoc jest naprawdę cenna - mówi Leszek Majcherczyk, export Manager z firmy MOKOSH.

Gorący czas przygotowań

Polscy producenci kosmetyków obecnie są w "gorącym" biznesowo czasie - planowanie działań handlowych na 2021 rok, realizacja zamówień świątecznych oraz prace nad odrobieniem wyników sprzedażowych, w tym na rynkach zagranicznych, z pierwszych miesięcy pandemii. Większość z nich rozwija kanał sprzedaży internetowej, który przez ostatnie kilka miesięcy pozwolił firmom ochronić się przed dotkliwymi spadkami sprzedaży. I który również daje szanse na rozpoczęcie sprzedaży kosmetyków na rynkach zagranicznych.

- Polskie firmy upatrują szans w tym trudnym czasie a przesłankami do ich optymizmu są atrakcyjna cena, szeroka oferta produktowa oraz elastyczność w realizacji zamówień Klienta - tłumaczy Maja Justyna. - Produkcja marek własnych, po które coraz częściej sięgają Klienci, daje szanse na wykorzystanie wiedzy i zaplecza produkcyjnego polskich firm.

Korzystając z już zdobytego doświadczenia eksportowego, popartego aktualnymi danymi rynkowymi oraz gruntownym przygotowaniem się do wejścia na nowe rynki zagraniczne, polski sektor kosmetyczny ma szanse nadal utrzymać się czołówce europejskich producentów kosmetyków. Konieczne jest do tego na pewno przygotowanie długofalowej strategii wejścia na rynek popartej chociażby wiedzą o oczekiwaniach i upodobaniach klienta, które w ciągu ostatnich kilku miesięcy uległy istotnej zmianie. Polska Agencja Inwestycji i Handlu gotowa jest pomóc każdej firmie, która realnie myśli o rozszerzeniu swojej działalności o nowe rynki, również te bardzo odległe. Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami, którzy pomogą opracować skuteczny plan działania eksportowego.



Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy lub wyłączyć je w ustawieniach.
Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij