Vici Polska sp. z o.o. zawarła porozumienie z Wuhan Asia - Europe International Trade & Commerce Co. Ltd. na dostawy mleka do Chin. Przewidywana wartość zamówień w ramach porozumienia ma wynieść 100 mln RMB. Producent piwa, spółka Van Pur S.A. zawarła natomiast porozumienie z Shanghai Greenland Global Commodity Trading Port Group.
W tym roku zauważamy duże zainteresowanie kupujących polskim mlekiem UHT, o czym zresztą najlepiej świadczy podpisane porozumienie między Vici Polska a chińskim dystrybutorem. Wzrost tego zainteresowania wynika między innymi z trudności związanych z realizacją dostaw z Australii i Nowej Zelandii. Zakłócenia w łańcuchach dostaw stwarzają szanse zwiększenia obecności polskich przedsiębiorców na chińskim rynku zwłaszcza w branży rolno-spożywczej - mówi Małgorzata Zawisza z Zagranicznego Biura Handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Chengdu.
Oba porozumienia stanowią kontynuację współpracy nawiązanej podczas wcześniejszych edycji targów China International Import Expo. Polska Agencja Inwestycji i Handlu koordynowała udział Polski w dotychczasowych dwóch edycjach wydarzenia w roku 2018 i 2019. W ramach targów PAIH zorganizował misje polskich przedsiębiorców oraz polskie pawilony branżowe i pawilony narodowe.
W ramach tegorocznej edycji PAIH zorganizowała dwa pawilony branżowe, na których polskie firmy zaprezentują swoje produkty:
Podczas targów 14 polskich firm prezentuje swoje produkty (7 firm z branży spożywczej i 7 firm z branży kosmetycznej), a także odbywają się spotkania biznesowe z potencjalnymi partnerami.
Galeria zdjęć: