Aktualności
Strona główna > Aktualności
22 grudnia 2020

Polski system smart home z pomocą PAIH podbija globalne rynki

Kuwejt, Arabia Saudyjska, Nigeria, Węgry czy Włochy - to tylko niektóre kierunki ekspansji zagranicznej firmy Grenton. Polski producent innowacyjnych systemów automatyki budynkowej z pomocą Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) od kilku lat z sukcesem umacnia się na międzynarodowych rynkach.

Grenton logo

Grenton Smart Home to rozwiązanie przeznaczone do kompleksowego automatycznego zarządzania funkcjami domu. Inteligentna automatyka domowa steruje m.in. domowym ogrzewaniem, oświetleniem, wentylacją i klimatyzacją, bramą garażową czy multimediami. Firma rozpoczęła działalność 9 lat temu w Krakowie. Obecnie zatrudnia prawie 50 pracowników i dysponuje ponad 500 dealerami i dystrybutorami na terenie całej Polski. Innowacyjna technologia krakowskiej spółki została dostrzeżona w wielu konkursach branżowych. Ostatnio Grenton został laureatem prestiżowego konkursu Deloitte 2020 Technology Fast 50 i tym samym znalazł się wśród najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej.

Zazwyczaj podjęcie decyzji o ekspansji zagranicznej poprzedzone jest wieloletnimi działaniami na rynku rodzimym. Ważne jest wypracowanie pozytywnej opinii wśród klientów i kontrahentów, utrzymanie wysokiego poziomu wsparcia posprzedażowego i ulepszanie produktu innowacyjnymi rozwiązaniami, zwłaszcza jeśli chodzi o firmy z branży IT oraz IoT. Mając ugruntowaną pozycję na rodzimym rynku, w 2018 roku zdecydowaliśmy o rozpoczęciu sprzedaży zagranicą. Drzwi na międzynarodowe rynki pomogła nam otwierać Polska Agencja Inwestycji i Handlu - wyjaśnia Natalia Zimny z firmy Grenton.

Po skompletowaniu pierwszego zespołu eksportowego, Grenton rozpoczął pracę od podstaw, m.in. analizę rynku zagranicznego, poszukiwanie potencjalnych partnerów oraz prezentacje techniczne. W 2018 roku firma brała udział w targach Gitex w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Niezbędne jednak okazało się dodatkowe wsparcie na miejscu oraz znajomość lokalnego języka. Zaistniała potrzeba wsparcia lokalnego, którego udzieliło firmie Grenton biuro PAIH w Dubaju.

Wspólne działania doprowadziły do podpisania pierwszego kontraktu już w grudniu 2018 roku i rozpoczęcia oficjalnej współpracy w 2019 roku. Firma Grenton w ciągu dwóch lat podpisała kontrakty dystrybucyjne w takich krajach jak Kuwejt, Arabia Saudyjska, Ghana, Nigeria, Węgry, Serbia, Albania, Rumunia oraz w listopadzie 2020 roku we Włoszech.

Atrakcyjność produktu, przemyślana strategia i konsekwencja w działaniu to wyróżniki firmy Grenton. PAIH pomogła spółce odnaleźć się na rynkach arabskich, a także na Węgrzech. Dzięki współpracy z PAIH, firma uczestniczyła w międzynarodowych targach. Agencja zorganizowała dla kierownictwa Grenton kilka szkoleń, ale też opracowała bazę potencjalnych dystrybutorów. Pomagaliśmy w rozmowach z partnerami na miejscu. Popyt na rozwiązania typu smart home rośnie. Szczególny rozwój branży przewidujemy na rok 2021, kiedy restrykcje gospodarcze wynikające z pandemii będą stopniowo znoszone, a klienci jeszcze bardziej zwrócą się w stronę nowych technologii. To dla Grenton szansa na podbijanie kolejnych rynków - mówi Katarzyna Jedlińska, rzecznik prasowy PAIH.

Bardzo dobry poziom przygotowania technologicznego oraz determinacja w działaniu biznesowym połączone z profesjonalną pomocą Agencji, pozwoliły na wprowadzenie wysokiej jakości polskich rozwiązań technologicznych na rynki międzynarodowe. Obecnie firma rozwija swoją pozycję w 17 krajach na obszarze EMEA. Ze wsparciem PAIH jest w trakcie działań eksportowych na rynku tureckim.

O Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH)

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). Pierwszym punktem kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez Zagraniczne Biura Handlowe (ZBH) na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. PAIH współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.



Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy lub wyłączyć je w ustawieniach.
Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij