Aktualności
Strona główna > Aktualności
4 lutego 2021

Kuwejtczycy kochają kawę

17,8 mln dinarów kuwejckich, czyli ponad 220 mln zł - tyle w zamieszkałym przez blisko 4,4 mln osób Kuwejcie wynosi szacowana wartość rynku kawy. W krajach arabskich spożycie aromatycznego napoju wciąż rośnie. Ten trwający od dawna boom mogą wykorzystać polscy producenci.

Filiżanka kawy


Kuwejt - państwo położone na północno-zachodnim wybrzeżu Zatoki Perskiej i jeden z najprężniej rozwijających się krajów arabskich. Według szacunków Międzynarodowego Funduszu Walutowego, plasuje się na 8. pozycji w rankingu najbogatszych państw pod względem PKB per capita (PPP). Wśród najpopularniejszych branż w Kuwejcie wymienia się branżę spożywczą. A do najchętniej pitych napojów zalicza się kawę.

Czy wiesz, że…

…w Kuwejcie kawę pije się niemal wszędzie i o każdej porze dnia. Kuwejtczycy podają kawę podczas spotkań biznesowych, spotkań towarzyskich czy w gronie rodzinnym. Mało kto w tym ponad czteromilionowym kraju wyobraża sobie rozpoczęcie dnia bez filiżanki kawy. Nie dziwi więc fakt, że aromatyczny napój jest tam spożywany najczęściej - podobnie jak w pozostałych krajach arabskich regionu Zatoki Perskiej.

Dla Kuwejtczyków kawa do symbol gościnności. Bez niej trudniejsze wydaje się nawiązanie skutecznych relacji biznesowych. Kawa najczęściej serwowana jest "po turecku", czyli czarna słodka lub gorzka oraz "po arabsku", czyli parzona z kardamonem i ziołami. Ale w tym arabskim kraju podaje się też tradycyjne espresso, cappuccino, latte, americano, kawę gorzką, słodką oraz kawy smakowe z dodatkiem wszelkiego rodzaju syropów.

W Kuwejcie kawa jest niezwykle popularnym napojem. Na pytanie, jakiej kawy chcielibyśmy skosztować, nie jest właściwą odpowiedzią odmowa czy poproszenie o wodę. Kawą częstuje się kilkanaście razy w ciągu dnia, by wieczorem umówić się ze znajomymi w kawiarni, rzecz jasna, na kawę. To już część rytuału - podkreśla ekspert rynkowy PAIH Jarosław Al-Abbas.

W dystrybucji kawy na rynkach arabskich dużą rolę odgrywa rozpoznawalność marki, która jest utożsamiana z jakością samego produktu. Stanowi to bardzo duży potencjał dla polskich producentów. Przy odpowiednio dostosowanej i długofalowej strategii marketingowej można pozyskać dużą część chłonnego, a zarazem lojalnego rynku arabskiego.

Według oficjalnych statystyk, spożycie kawy w Kuwejcie w 2020 roku wyniosło blisko 10,1 mln kg, w porównaniu do 9,3 mln kg rok wcześniej. To stanowi wzrost o około 8 proc. Z kolei o 25 proc. wzrosła w ubiegłym roku wartość importu kawy do Kuwejtu - wyniosła aż 17,8 mln dinarów w porównaniu do 13,3 mln dinarów w 2019 roku. Statystyki wskazują, że wśród najważniejszych krajów, z których importowana jest kawa są Indie, Brazylia, Etiopia, Kenia, Kolumbia i Indonezja - obok kaw nepalskiej i jemeńskiej, które należą do najlepszych gatunkowo. Kawa turecka w różnym stopniu stanowi 80 proc., podczas gdy kawa francuska, grecka i arabska odpowiadają za 20 proc. importu. Również dla polskich producentów te drzwi są szeroko otwarte. Warto wykorzystywać potencjał rynku kuwejckiego - podkreślają eksperci PAIH.

Chcesz rozwijać swój biznes poza Europą? Firmy zainteresowane ekspansją na rynki arabskie regionu Zatoki Perskiej zapraszamy do kontaktu z PAIH.



Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy lub wyłączyć je w ustawieniach.
Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij