Firma planuje rozpoczęcie działalności w Polsce pod koniec 2021 r. W ciągu najbliższych lat ma zainwestować w łódzki zakład 7 mln zł. Wybór Łodzi na siedzibę nowego oddziału nie jest przypadkowy. Miasto od wieków jest symbolem polskiego sektora odzieżowego, a edukacja z zakresu krawiectwa i dziewiarstwa jest tam wciąż na bardzo wysokim poziomie. Między innymi te atuty przekonały łotewską firmę do ulokowania nowego centrum w Łódzkiem.
Zakład będzie miał powierzchnię ponad 9 tys. m². W ciągu pierwszego roku działalności powstanie tam ok. 50 nowych miejsc pracy i szacuje się, że łączna ich liczba w najbliższych latach zwiększy się do ok. 170. Centrum będzie specjalizowało się w usługach z zakresu "cut & sew". Jest to szybko rozwijająca się technika, pozwalająca na produkcję i pełną personalizację nadruków na wszystkich produktach odzieżowych.
W ciągu ostatnich 10 lat Polska zwiększyła swój eksport odzieży o 104%, dlatego, aby nadążyć za rosnącym zapotrzebowaniem na usługi z zakresu "cut & sew", wybraliśmy Polskę jako naszą kolejną lokalizację. Biorąc pod uwagę, że Łódź jest historycznie znana z dobrze rozwiniętego przemysłu tekstylnego i odzieżowego, nasza decyzja była oparta na dostępności pracowników i możliwościach rynkowych - wyjaśnia Davis Siksnans, CEO i współzałożyciel firmy Printful.
Inwestycja dla rozwoju
Printful inc. skorzystał z oferty doradztwa Centrum Inwestycji PAIH. Eksperci Agencji m.in. przygotowali pogłębione analizy potencjału inwestycyjnego rynku odzieżowego w Polsce, zorganizowali dla inwestora wizyty lokalizacyjne, jak również wsparli firmę w wyszukaniu lokalnych partnerów. Wskazali te najbardziej optymalne rozwiązania, dopasowane do całego projektu.
Cieszymy się, że Printful wybrał Polskę na lokalizację swojej kolejnej siedziby. Inwestycja firmy niewątpliwie sprzyjać będzie rozwojowi specjalizacji Łodzi jako ośrodka kreatywnego i oczywiście nawiązywać do najlepszych tradycji miasta jako polskiego centrum wzornictwa oraz projektowania odzieżowego. Stworzenie nowych miejsc pracy dla krawców i szwaczy to z kolei nowe możliwości dla specjalistów z regionu łódzkiego, którzy często podejmują pracę poza wyuczonym zawodem, a ukierunkowaną właśnie na branżę odzieżową. To dla nas istotny projekt, da możliwość zagospodarowania wysokich specjalistycznych kwalifikacji zawodowych Polaków - mówi Marcin Fabianowicz, Dyrektor Centrum Inwestycji Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Bardzo się cieszę, że możemy powitać firmę Printful w Łodzi. Obecnie jest to trzecie co do wielkości miasto w Polsce, które doskonale się rozwija i przechodzi transformację. Przemysłowa i kosmopolityczna przeszłość Łodzi definiuje nowoczesny charakter miasta. Jestem przekonana, że Printful skorzysta z naszych wyjątkowych tradycji, lokalnego rynku pracy i znakomitego systemu szkolnictwa wyższego ukierunkowanego na sztuki piękne - komentuje Hanna Zdanowska, Prezydent Miasta Łodzi.
Adam Pustelnik, Wiceprezydent Miasta Łodzi, dodaje: "Pragnę podkreślić, że Miasto Łódź priorytetowo traktuje wspieranie projektów inwestycyjnych, które mają na celu rozbudowę profilu gospodarczego miasta i tworzenie wysokiej jakości miejsc pracy".
Nowe centrum Printful powstaje we współpracy z Colliers, firmą świadczącą usługi na rynku nieruchomości i zarządzania inwestycjami oraz deweloperem 7R SA, zajmującym się nieruchomościami komercyjnymi.
Printful na świecie
Firma od momentu powstania notuje dynamiczny rozwój. W ubiegłym roku jej przychody wzrosły o prawie 80 proc. przekraczając 200 mln USD. Do tej pory, Printful sprzedał ponad 33 mln spersonalizowanych produktów klientom na całym świecie. Łotewska firma integruje się z najpopularniejszymi platformami e-commerce, w tym m.in. Shopify, Etsy, WooCommerce, Wix i Squarespace.
Obecnie Printful prowadzi działalność w 10 zakładach - cztery z nich znajdują się w Europie: dwa na Łotwie, jeden w Hiszpanii i jeden w Wielkiej Brytanii. Oddział w Łodzi będzie piątym w Europie i łącznie jedenastym zakładem należącym do firmy. Printful zatrudnia już ponad 700 pracowników na Starym Kontynencie, co daje łącznie ponad 1600 pracowników Printful na całym świecie.
O Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą, działającą we współpracy z Grupą Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) pod kierownictwem Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii. PAIH to pierwszy punkt kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez sieć biur na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. PAIH współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.