Miód pitny to tradycyjny polski produkt z długoletnią historią. Kontynuatorką tradycji miodosytnictwa w Polsce od momentu swojego powstania w 1932 roku jest Spółdzielnia Pszczelarska APIS z siedzibą w Lublinie - największy producent miodów pitnych w Polsce. Firma od początku działalności stawia na rozwój i ekspansję. Napoje dystrybuowane są m.in. w USA, Niemczech, Szwecji, Włoszech, Japonii, Chinach, Kanadzie czy Australii. Teraz, dzięki wsparciu PAIH, produkty APIS znaleźć można też na sklepowych półkach w Portugalii.
Portugalia to bardzo wymagający i konkurencyjny rynek w segmencie napojów alkoholowych - oferuje szeroki asortyment rozmaitych trunków rodzimej produkcji. Jednocześnie rynek ten jest bardzo perspektywiczny: Portugalczycy piją w ujęciu rocznym najwięcej wina na świecie (ponad 62 litry per capita w 2019 r.), bardzo popularne są też różnego rodzaju likiery i nalewki. Polskie miody pitne mogą zostać więc pozytywnie przyjęte na tym rynku i zacząć być postrzegane w świadomości Portugalczyków jako tradycyjny polski produkt. Dlatego tak ważne jest, aby polscy producenci mieli po portugalskiej stronie solidnych, zaangażowanych partnerów biznesowych rozwijających równolegle działania sprzedażowe i marketingowe popularyzujące polski miód pitny na terenie kraju - mówi Dariusz Duda, kierownik biura PAIH w Lizbonie.
Tradycja i nowoczesność
Miody pitne APIS są doceniane zarówno w Polsce jak i na rynkach zagranicznych dzięki konsekwentnie kultywowanej tradycji technologicznej, przestrzeganiu receptur i reżimu produkcji. Oferta APIS obejmuje kilkanaście rodzajów napojów w podziale na: półtorak, dwójniak, trójniak, czwórniak. Wszystkie typy miodów produkowane są bez dodatku sztucznych barwników i konserwantów. APIS podkreśla, że jakość produktów jest dla spółdzielni wartością nadrzędną - stąd ciągłe doskonalenie standardów produkcji, wykorzystując do tego specjalistyczne laboratorium kontrolno-badawcze.
Firma wprowadza do swojej oferty nowości - linię kraftowych miodów pitnych (Wściekła Pszczoła, Pomiętolony, Anyż się uda) oraz linię owocowych miodów pitnych.
Cieszymy się, że unikatowy charakter polskich miodów pitnych, ich wyjątkowe walory smakowe, zostały dostrzeżone i docenione na wymagającym rynku portugalskim. Obecność miodów pitnych APIS w Portugalii jest efektem aktywnych działań biura PAIH w Lizbonie pod kierownictwem p. Dariusza Dudy, ukierunkowanych na kojarzenie partnerów biznesowych z Polski i Portugalii, jak również wsparcie i zaangażowanie w proces koordynacji na każdym etapie projektu współpracy. Wprowadzenie miodów pitnych APIS na rynek portugalski jest dowodem na to, że współpraca polskich firm z PAIH może być bardzo efektywna w obszarze internacjonalizacji produktów polskich firm - mówi Renata Janik, Kierownik Działu Eksportu APIS.
Spółdzielnia pszczelarska APIS w Lublinie jest jedynym producentem w Polsce, który przeszedł pozytywnie kontrolę zgodności procesu produkcji miodu pitnego w typie trójniak ze specyfikacją. W rezultacie, "Staropolski Tradycyjny" otrzymał znak "Gwarantowana Tradycyjna Specjalność".
Polska Agencja Inwestycji i Handlu wspiera polskie firmy w pozyskiwaniu partnerów handlowych na całym świecie. Biuro PAIH w Lizbonie zaprasza do kontaktu wszystkie firmy zainteresowane ekspansją na rynek portugalski.
O Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą, działającą we współpracy z Grupą Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) pod kierownictwem Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii. PAIH to pierwszy punkt kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez sieć biur na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. PAIH współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.