PF 2021 nawiązuje do Festiwalu Polski z 2019 roku, pierwszego, największego i kompleksowego wydarzenia promocyjnego zorganizowanego przez ZBH w Dżakarcie razem z Ambasadą Polski, Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa, Koding Next Indonesia oraz innymi organizacjami partnerskimi i Polonią indonezyjską.
Bezpośrednie korzyści dla polskich przedsiębiorców, ogromny sukces w zakresie public relations i brandingu, uwzględniając w tym relacje w CNN i CNBC Indonesia, a także w TVP1, dało podłoże do cyklicznego charakteru wydarzenia w zoptymalizowanej formie. PF2021 ma na celu utrzymanie momentu wzrostu i wdrożenie długoterminowej strategii promocji polskiej gospodarki i marki „Made in Poland”, prezentującej Polskę jako wartościowy partner handlowy, oferujący wysokiej jakości konkurencyjne produkty FMCG. Aby to osiągnąć, w tym roku nawiązaliśmy współpracę z wiodącymi indonezyjskimi sieciami supermarketów - Grandlucky i Hokky.
W obliczu obecnych głębokich zmian na rynku, które nastąpiły w wyniku zerwania tradycyjnych łańcuchów dostaw po pandemii Covid-19, jest to sprzyjający okres do działania. Wzmożeniu przedsięwzięć sprzyja poprawa klimatu biznesowego w Indonezji, dzięki specjalnym reformom wprowadzonym przez „Omnibus Law” oraz „CEPA”, porozumieniu handlowemu pomiędzy Unią Europejską i Republiką Indonezji, będącego w ostatniej fazie negocjacji.
Trwający dwa tygodnie Festiwal z przewidywaną liczbą 50 000 odwiedzających, odbędzie się w najlepszych lokalizacjach Indonezji: Grandlucky Supermarket SBCD w samym sercu 30 milionowej metropolii Dżakarty, Hokky Supermarket Anchor Plaza Graha Family w 7 milionowej Surabaya i Grandlucky Sanur na najpopularniejszej wyspie świata - Bali. Podczas wydarzenia promowanych będzie aż 11 polskich firm FMCG, takich jak: Kupiec, Lestello, Lactima, Bakalland, Hortex, Wawel, Sante, Uroda, Bell, Eveline, Farmona. Indonezyjscy konsumenci będą mieli okazję do nabycia najlepszych polskich produktów dostępnych w Indonezji w konkurencyjnych cenach oraz do zapoznania się z polską kulturą i kuchnią, m.in. poprzez degustację polskich pierogów i słodyczy. Całe wydarzenie ma także na celu podnoszenie świadomości o Polsce jako wspaniałym partnerze biznesowym, inwestycyjnym i celu turystycznych podróży.
Uczestniczące marki:
a) Tutti Fruti
b) Herbal Care
c) Amberray
d) Jantar
e) Herbal Care
f) Nivelazione