W poprzedniej edycji wydarzenia w 2019 r., w targach wzięło udział ponad 12000 odwiedzających, w tym kupców z Singapuru i całego świata, którzy mieli okazję odwiedzić stoiska 230 wystawców z 26 krajów, w tym również i z Polski. Strategicznym partnerem wydarzenia została Singapore Manufacturing Federation.
Nadchodząca edycja wydarzenia, z racji na ograniczenia dotyczące podróży do Singapuru, odbędzie się w formule hybrydowej:
Koszt stoiska w ramach specjalnego pakietu dla polskich producentów biżuterii: 1.000 SGD.
Termin na zgłoszenia upływa z dniem: 31.10.2021.
Szczegółowych informacji udziela Organizator targów SIJE:
Judy Lee
Executive Director
Conference & Exhibition Management Services Pte Ltd
E-mail: judy@cems.com.sg
WWW: www.cems.com.sg
Załącznik:
Informacje o sektorze w Singapurze
Rynek biżuterii w Singapurze jest niezwykle zróżnicowany. Głównym kupującym biżuterię w Singapurze są konsumenci klasy średniej, których siła nabywcza stale rośnie. Dokonują oni zakupów zarówno w sklepach stacjonarnych, a także za pośrednictwem platform internetowych, w tym marketingu telewizyjnego.
Dzięki 0% stawce cła i braku opłat importowych rynek biżuterii gwałtownie wzrósł w Singapurze w ciągu ostatniej dekady. Według niektórych danych, w 2020 r. jego wartość osiągnęła 3,9 mld USD i prognozuje się dalszy rozwój rynku na poziomie ok 2,9% do 2025.
Hongkong jest głównym konkurentem Singapuru dla wysokiej klasy kamieni szlachetnych i biżuterii. Niemniej od kilku ostatnich lat większość luksusowych marek przenosi swoją działalność do Singapuru, co odzwierciedla potencjał tego rynku.
Źródło: Research and Markets
Singapurski przemysł biżuterii jest domem dla świata cennych klejnotów i egzotycznych ozdób. Biżuteria produkowana w tym kraju znana jest na całym świecie z niezwykłego kunsztu i jakości wykonania. Kreatywność singapurskich rzemieślników jest w stanie zaspokoić potrzeby zarówno tradycyjnych jak i bardziej nowoczesnych klientów, podążających za trendami w świecie mody.
Trwająca od minionego roku pandemia, podobnie jak na całym świecie, znacząco wpłynęła na sprzedaż biżuterii w Singapurze. Handel e-commerce nie był w stanie zrekompensować jubilerom oraz sprzedawcom detalicznym zamknięcia sklepów stacjonarnych. Charakter zakupu luksusowej biżuterii jest mocno zakorzeniony w preferencjach konsumentów, którzy wolą oglądać biżuterię osobiście, co umożliwia im sprawdzenie jakości kamieni szlachetnych.
Mimo pandemii zapotrzebowanie na biżuterię jest nadal dość wysokie i konsumenci powoli wracają do kupowania dużych klejnotów, nie tylko jako okazjonalnego upominku. Koneserzy i kolekcjonerzy luksusowej biżuterii prawdopodobnie powrócą do inwestowania w nią, gdy Singapur wejdzie w ożywienie po pandemii.
Chociaż singapurski rynek klejnotów i biżuterii obfituje w wyzwania i jest wysoce konkurencyjny, w tym z silną lokalną produkcją, daje jednocześnie firmom z tego sektora szanse, aby mogły się rozwijać z sukcesem.