Zakończyło się Central Asia Beauty Expo. Wydarzenie odbyło się w Kazachstanie w dniach 11-13 maja br. W ramach IV edycji międzynarodowych targów kosmetycznych Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH zorganizowało Polskie Stoisko Narodowe, dzięki któremu sześciu polskich producentów kosmetyków miało okazję zaprezentować swoje produkty. Polskie Stoisko Narodowe cieszyło się dużym zainteresowaniem odwiedzających i uczestników targów. Dla polskich firm udział w wydarzeniu był okazją do nawiązania kontaktów biznesowych.
Na stoisku zaprezentowały się następujące przedsiębiorstwa:
- AVA Cosmetic Laboratory - obok kosmetyków ekologicznych i dermokosmetyków, firma produkuje również kosmetyki tradycyjne, oparte na surowcach najwyższej jakości;
- Yappco Sp. z o. o. - producent nawilżających kosmetyków na bazie jabłek;
- Ziaja - producent farmaceutyków i wysokiej jakości kosmetyków opartych na skutecznych składnikach do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów;
- Uroda Polska Sp. z o.o. - jeden z największych polskich producentów kosmetyków zapachowych. Firma produkuje i dystrybuuje wyroby kosmetyczne takie jak: wody perfumowane i toaletowe, perfumy, płyny po goleniu, dezodoranty;
- YASUMI Sp. z o.o. - producent kosmetyków do pielęgnacji twarzy, w tym profesjonalnych kosmetyków do salonów kosmetycznych;
- Miraculum S.A. - w portfolio firmy znajduje się wiele tradycyjnych marek takich jak Pani Walewska czy Być Może, które są ikonami polskich kosmetyków. Obecnie większość portfolio firmy to kolekcje Vege/Bio.
Sektor kosmetyczny w Kazachstanie
W 2020 roku Polska znalazła się w piątce największych dostawców do Kazachstanu następujących produktów: perfumy i wody toaletowe, kosmetyki do ust i oczu, produkty do manicure i pedicure, kremy, lakiery do włosów, kosmetyki stosowane przed, do lub po goleniu, a także dezodoranty i środki przeciwpotowe.
Ze względu na wysoką jakość polskich produktów od wielu lat cieszą się one uznaniem wśród kazachstańskich konsumentów. Mieszkańcy Kazachstanu znają i cenią sobie takie polskie marki jak np. Eveline, Inglot czy Bielenda. Od 2021 roku, dzięki aktywnemu wsparciu ZBH w Nur-Sułtanie, na rynku Kazachstanu obecna jest również marka Ziaja. Dzięki m.in. udziałowi w Central Asia Beauty Expo kolejne polskie marki będą mogły pojawić się na kazachstańskich półkach.
Galeria zdjęć: