Turcja należy do jednych z ważniejszych partnerów Polski; zarówno w ujęciu strategicznym, jako sojusznik w ramach NATO; jak i gospodarczym. Do maja 2022 roku dwustronna wymiana handlowa wyniosła 4 miliardy euro. Do wybuchu pandemii obrót między Polską a Turcją stabilnie rósł w ujęciu rocznym. Obecnie bilans handlowy przemawia na korzyść Turcji, łącznie import z tego kraju stanowi 1,7% udziału w imporcie krajowym i osiąga wartość 17,7 miliona złotych. Eksport do Turcji to wartość 9,8 miliona złotych.
Duży potencjał widzimy w branży medycznej, zwłaszcza że od wielu lat Turcja wybija się na lidera w dziedzinie turystyki medycznej, zwłaszcza jeżeli chodzi o chirurgię estetyczną. Dlatego też swoich sił mogą tu próbować polscy producenci kosmetyczni. Również prężnie rozwijający się sektor papierniczy jest szansą dla polskich przedsiębiorców. Należy również pamiętać, że Turcja jest pomostem między Europą a Bliskim Wschodem - realnym partnerem, otwierającym drzwi na kolejne państwa regionu - mówi Katarzyna Sawicz, ekspert Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Stambule.
W misji gospodarczej po stronie polskiej wzięli udział przedsiębiorcy reprezentujący sektory: budowlany, spożywczy, chemiczny, maszynowy i usługowy. Jeszcze podczas części oficjalnej odbyło się podpisanie memorandum o współpracy pomiędzy Warsaw PTAK EXPO a turecką firmą wystawienniczą TÜYAP FAIR & EXHIBITION GROUP. Jednak najważniejszą częścią misji biznesowej były sesje networkingowe i rozmowy B2B.