Nowa preferencja podatkowa pod nazwą ulga na ekspansję obowiązuje od 2022 r. Rozwiązanie kierowane jest do przedsiębiorców, szczególnie z sektora MŚP, którzy sprzedają fizyczne produkty. Zgodnie z informacjami Ministerstwa Finansów ulga polega na możliwości dodatkowego odliczenia kosztów, które musi ponieść podatnik, aby rozszerzać swoje rynki zbytu, w tym zagraniczne. Wydatki na ekspansję mogą zostać odliczone - raz jako koszty uzyskania przychodów, drugi raz w ramach ulgi jako odliczenie od podstawy opodatkowania (podstawy obliczenia podatku) - przy czym dla celów ulgi do wysokości nie większej niż 1 mln zł (limit skorzystania z ulgi). Warunkiem odliczenia jest wzrost przychodów ze sprzedaży produktów, osiągnięcie przychodów ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych lub nieoferowanych w danym kraju, w ciągu dwóch lat, licząc od roku podatkowego, w którym podatnik poniósł koszty.
Wprowadzenie ulgi służy dodatkowemu wsparciu firm. Jej celem jest pomoc przedsiębiorcom w zwiększaniu przychodu i dalszym rozwoju. Zgodnie z założeniami, ma przyczynić się do zwiększenia konkurencyjności polskich firm na arenie ogólnopolskiej i międzynarodowej.