Przeciętny Singapurczyk spożywa blisko 11 kg słodyczy rocznie. Tym samym mieszkańcy azjatyckiego państwa-miasta należą do czołowych konsumentów słodyczy w regionie.
Rynek słodyczy w Singapurze jest rozdrobniony i dość konkurencyjny. Czołowymi dostawcami są międzynarodowe koncerny, ale na sklepowych półkach można znaleźć również lokalne, azjatyckie marki. Czekolada oraz wyroby z czekolady należą do najszybciej rozwijającej się kategorii rynku, przed batonikami zbożowymi i energetycznymi. Zgodnie z prognozami, ich sprzedaż w 2025 roku ma osiągnąć wartość 241 mln USD - wyjaśnia Maja Justyna z Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Singapurze.
Jak dodaje, hipermarkety i supermarkety to wiodący kanał dystrybucji wyrobów cukierniczych w Singapurze. Dlatego, kiedy do ZBH Singapur zgłosił się polski producent, eksperci PAIH skontaktowali go z wiodącą siecią na rynku, Cold Storage.
Sieć Cold Storage należy do DFI Retail Group - jednego z największych detalistów w Azji. Grupa oraz jej spółki stowarzyszone prowadzą ponad 10,2 tys. placówek, w tym ponad 6 tys. w Azji Południowo-Wschodniej i zatrudniają blisko 230 tys. osób. DFI Retail Group działa pod wieloma znanymi markami w branży spożywczej, zdrowotnej, kosmetycznej, wyposażenia wnętrz, gastronomicznej i innych sklepów detalicznych. Warto z nią współpracować i właśnie w ten sposób wejść na któryś z azjatyckich rynków - zauważa Maja Justyna.
Polska należy do grona największych producentów słodyczy w UE, m.in. za Niemcami, Belgią, Włochami i Francją. Wśród nich jest Colian i marka Goplana, która właśnie weszła do sieci Cold Storage i znalazła się w jej świątecznej ofercie.
Singapur jest rynkiem przyszłościowym o dużym potencjale sprzedażowym. To szansa na ekspansję naszych brandów w innych krajach azjatyckich oraz bardzo perspektywiczny kierunek eksportowy z najwyższym dochodem per capita wśród krajów z grupy ASEAN, otwartą gospodarką i dobrymi relacjami z UE. Wyroby europejskie są tam postrzegane jako produkty wysokiej jakości. Po przerwie spowodowanej pandemią, wróciliśmy z ofertą na ten rynek i wysłaliśmy pierwszy kontener ciastek Goplana Crunchy - znanych w Polsce jako "Jeżyki". Jednak to dopiero początek - już teraz singapurski klient jest zainteresowany poszerzeniem oferty o inne nasze produkty. Polskie słodycze firmy Colian są atrakcyjne dla zagranicznej branży spożywczej i bardzo nas to cieszy. Współpraca z PAIH okazała się dla naszego biznesu owocna. Dzięki wsparciu singapurskiego oddziału agencji, udało nam się poszerzyć dotarcie aż do 50 lokalnych punktów sprzedaży. Eksportujemy w tej chwili produkty do 70 krajów zlokalizowanych na wszystkich kontynentach i dalsza ekspansja, również na rynku azjatyckim, jest dla nas priorytetowa - podkreśla Malwina Przybylska, Senior Key Account Manager Asia & Pacific, Colian.
O Colian
Colian jest dziś jednym z czołowych graczy na polskim rynku wyrobów spożywczych. Dysponuje kompletnym portfolio świetnych jakościowo oraz doskonale znanych konsumentom produktów. W portfolio firmy znajdują się takie marki jak: Goplana, Grześki, Jeżyki, Solidarność, Śliwka Nałęczowska, Jutrzenka, Familijne, Akuku!, Elizabeth Shaw, Lily O’Brien’s, Hellena, Appetita i Siesta. Colian eksportuje do ponad 70 krajów zlokalizowanych na wszystkich kontynentach. Posiada 6 zakładów produkcyjnych. Łącznie zatrudnia ponad 2500 pracowników. Więcej informacji na www.colian.com.
* * *
O Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). To pierwszy punkt kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez sieć biur na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. PAIH współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.