W połowie lutego odbyły się targi Miami International Boat Show, największa impreza branży jachtowej w obu Amerykach i jedna z wiodących na świecie. W tegorocznej edycji wystawiło się ponad 1,000 marek. Polska Agencja Inwestycji i Handlu, we współpracy z Polską Izbą Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych - POLBOAT, zorganizowała stoisko narodowe, gdzie swoje oferty promowało sześć rodzimych firm. Wśród nich była Lamdo Yachts, stocznia z Giżycka. Spółka jest pierwszym polskim producentem ekskluzywnych jachtów motorowych typu Trawler. Podczas targów nawiązała relację z kontrahentem, co zaowocowało zawarciem kontraktu sprzedażowego.
Jesteśmy bardzo szczęśliwi i dumni zarazem, że mogliśmy uczestniczyć w tak ważnym dla nas jak i dla Polski wydarzeniu. Nasza firma rozwija się bardzo szybko, niespełna osiem miesięcy temu pierwszy model opuścił hale produkcyjną. Targi w Miami, które są jednymi z największych na świecie to dla nas doskonałe miejsce na promocje i pozyskiwanie nowych klientów. Jako nowy polski producent jachtów nawiązaliśmy wiele ciekawych relacji, odbyliśmy bardzo dużo spotkań, odpowiedzieliśmy na mnóstwo pytań. Dzięki PAIH zrobiliśmy pierwszy krok w Stanach Zjednoczonych, przełomowy dla całej firmy - mówi Błażej Predko, właściciel Lamdo Yachts.
W polskiej branży jachtów i łodzi działa ponad 1 tys. firm, które zatrudniają ok. 45 tys. pracowników. W 2022 roku zbudowały blisko 25 tys. jednostek pływających - najwięcej na świecie. Stany Zjednoczone to ich główny zagraniczny odbiorca.
Wiele z tych jednostek powstaje w dziesiątkach małych i średnich stoczni zatrudniających po kilka lub kilkanaście osób. Tym bardziej cieszy fakt, że polskie spółki, wykorzystują wsparcie PAIH i prezentują swoją ofertę podczas wiodących imprez targowych, a w konsekwencji podpisują kontrakty sprzedażowe - wskazuje Michał Rzeźnik, kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Chicago, które współorganizowało stoisko promocyjne na Miami Int. Boat Show.
Sektor jachtów i łodzi należy do 12 branż priorytetowych dla polskiej gospodarki. Polska Agencja Inwestycji i Handlu wspiera jego rozwój poprzez współpracę z lokalnymi partnerami biznesowymi, organizację wydarzeń promocyjnych i doradztwo ekspertów Zagranicznych Biur Handlowych PAIH.
Galeria zdjęć:
* * *
O Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). To pierwszy punkt kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez sieć biur na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. PAIH współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.