Informacje z rynku
W 2021 r. hiszpański eksport osiągnął rekordową wartość 316 mld EUR, co stanowi wzrost o 21,2% w stosunku do 2020 r. oraz 9,1% więcej niż w 2019 r. Kraje Unii Europejskiej są głównymi odbiorcami hiszpańskich produktów. Odpowiadają one za 61,8% całości eksportu. Największymi odbiorcami hiszpańskich produktów są Francja, Belgia, Włochy oraz Portugalia.
Największy wzrost po stronie importu nastąpił w grupach obejmujących maszyny i urządzenia, produkty chemiczne oraz dobra konsumpcyjne trwałe. Największy wzrost po stronie eksportu nastąpił w grupach obejmujących: żywność, napoje i tytoń, półprodukty (metale nieżelazne) oraz produkty farmaceutyczne.
W strukturze towarowej hiszpańskiego eksportu do Polski dominują: maszyny i urządzenia mechaniczne i elektryczne oraz części, produkty tekstylne, żywność i napoje. Z kolei w strukturze towarowej importu z Polski do Hiszpanii przeważają: maszyny i urządzenia, produkty spożywcze oraz tytoniowe, dobra konsumpcyjne trwałe. W 2021 r. wartość dwustronnej wymiany handlowej wyniosła 14 mld EUR. Hiszpania posiada dodatnie saldo handlowe z Polską, które osiągnęło 1,2 mld EUR.
Wydarzenia branżowe
Baza rekomendowanych wydarzeń branżowych stanowi bogaty zbiór polecanych wydarzeń z wielu branż i regionów, które mogą być istotne z punktu widzenia rozwoju polskiego eksportu.
Baza jest na bieżąco aktualizowana przez ekspertów branżowych oraz rynkowych, zarówno z Centrali PAIH, jak i Zagranicznych Biur Handlowych.
Sprawdź rekomendowane przez PAIH branżowe wydarzenia targowe organizowane w Hiszpanii. Lista dostępna TUTAJ.
Hiszpania - charakterystyka rynku | Hiszpania - informacje podatkowe, 2023 |