Informacje z rynku
Meksyk jest drugim, po Brazylii, największym partnerem handlowym Polski w regionie Ameryki Łacińskiej. Jest także najludniejszym krajem hiszpańskojęzycznym na świecie oraz drugim najludniejszym krajem Ameryki Łacińskiej, co doskonale oddaje jego strategiczne znaczenie oraz potencjał ekonomiczny. Zakończone w 2020 r. negocjacje nowej umowy handlowej pomiędzy Unią Europejską a Meksykiem otwierają nowe perspektywy dla polskich przedsiębiorców zainteresowanych rynkiem meksykańskim. Największym partnerem handlowym Meksyku są Stany Zjednoczone, z których pochodzi 43% meksykańskiego importu i do którego trafia aż 80% meksykańskiego eksportu.
Największy wzrost po stronie importu nastąpił w grupach obejmujących sprzęt medyczny i leki, preparaty diagnostyczne, urządzenia łączności bezprzewodowej oraz komputery. Istotny wpływ na kształtowanie się wartości eksportu miała sprzedaż sprzętu medycznego, produktów rolno-spożywczych, części motoryzacyjnych, pojazdów osobowych (nowe modele Volkswagena w Meksyku Tesla).
W strukturze towarowej meksykańskiego eksportu do Polski dominowały kawa i koncentraty na bazie kawy, komputery, przetworzona żywność. Z kolei w strukturze towarowej importu z Polski do Meksyku dominowały sprzęt medyczny, maszyny przemysłowe, części motoryzacyjne.
Wydarzenia branżowe
Baza rekomendowanych wydarzeń branżowych stanowi bogaty zbiór polecanych wydarzeń z wielu branż i regionów, które mogą być istotne z punktu widzenia rozwoju polskiego eksportu.
Baza jest na bieżąco aktualizowana przez ekspertów branżowych oraz rynkowych, zarówno z Centrali PAIH, jak i Zagranicznych Biur Handlowych.
Sprawdź rekomendowane przez PAIH branżowe wydarzenia targowe organizowane w Meksyku. Lista dostępna TUTAJ.
Meksyk - charakterystyka rynku | Meksyk - informacje podatkowe, 2023 |