Japoński rynek kosmetyczny jest trzecim największym na świecie (po USA i Chinach) i w 2019 roku wyniósł około 35 miliardów USD. Japończycy nie szczędzą pieniędzy na kosmetyki. W 2019 średni roczny wydatek na kosmetyki dla gospodarstwa minimum dwuosobowego wyniósł 37,794 jeny, czyli około 1285 zł (Statistics Bureau, 2019).
Dla porównania, w Polsce przeciętnie wydaje się około 240 zł rocznie na kosmetyki (dane GUS na jedną osobę, 2019).
Tym samym, Japonia jest atrakcyjnym rynkiem dla producentów kosmetyków, zwłaszcza tych oferujących kosmetyki do pielęgnacji skóry.
Zapraszamy na webinarium, podczas którego:
- poznasz jak kategoryzuje się kosmetyki wg japońskiego prawa,
- dowiesz się jakie wymogi należy spełnić, aby eksportować produkty kosmetyczne do Japonii,
- otrzymasz informację na temat największych targów kosmetycznych w Japonii i kilka rad, jak w nich uczestniczyć, żeby odnieść sukces.
Szkolenie poprowadzi:
- Marta Szczygieł, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Tokio.
Webinarium odbędzie się 17 maja o godz. 9:00 i będzie prowadzone w języku polskim.