Meksyk to drugi po Brazylii najważniejszy i największy rynek kosmetyczny w Ameryce Łacińskiej. Meksyk jest również światowym liderem w produkcji kosmetyków, jednak sporą część eksportuje, gdyż właśnie w Meksyku ulokowanych jest dużo inwestycji zagranicznych z tego sektora, które produkują i następnie eksportują kosmetyki. Często też Meksyk (nie tylko w tym sektorze) nazywany jest bramą na Amerykę Łacińską, z uwagi na jego strategiczne logistycznie położenie ale i lokowanie produkcji wewnątrz kraju również przez największe koncerny światowe.
Przed pandemią, sektor kosmetyczny notował historyczne wzrosty w ostatnich pięciu latach, a w 2019 meksykańską branżę kosmetyczną wyceniano na 1,645 mld USD. W 2020 r. sprzedaż bezpośrednia oraz sprzedaż internetowa w tej branży dynamicznie rosły.
W Meksyku kosmetyki są obecnie piątą najchętniej kupowaną w sieci kategorią produktów. Notowane są również zmiany w zachowaniu konsumentów, którzy coraz częściej sięgają po produkty do pielęgnacji ciała i twarzy ze średniej półki cenowej.
Zapraszamy na webinarium, podczas którego dowiesz się:
- jak wygląda ekspansja na rynek meksykański w branży kosmetycznej na konkretnych przykładach polskich firm,
- jak należy się do niej przygotować,
- jakie wymogi należy spełnić,
- jak promować swoje produkty w Meksyku.
Szkolenie poprowadzą:
- Patrycja Staszewska, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Meksyku,
- Maja Justyna, Kierownik ds. branż strategicznych, Centrum Obsługi Przedsiębiorstw PAIH,
- Patrycja Augustyniak, Business Development Manager, Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Meksyku,
- Beata Wojna, CEO, Eslava de Negocios,
- Katarzyna Pońsko, CEO, Ponsko Legal,
- Patrycja Giemza, CEO, Stay On Social.
Webinarium odbędzie się 11 marca o godz. 15:00 i będzie prowadzone w języku polskim.