Nordyckie podejście do piękna jest ściśle związane z filozofią życia w tym regionie. Etos w skandynawskich rytuałach pielęgnacyjnych to prostota, praktyczność i funkcjonalność. Ograniczanie do minimum rutyny pielęgnacyjnej i innych aspektów życia, biorąc pod uwagę zrównoważony rozwój i ślad ekologiczny, jest czymś, co coraz więcej konsumentów chce robić, a nordycka filozofia życia mocno to wspiera.
W ostatnich latach sektor kosmetyków naturalnych w Szwecji rósł bardzo szybko. Dane za 2018 pokazują wzrost o 26% w ciągu roku i wartość około 1 mld SEK (400 mln PLN). W kolejnych latach spodziewano się stabilnego wzrostu o dalsze 15-20%. Podobna sytuacja miała miejsce w Finlandii. Pandemia COVID-19 zatrzymała ten trend, jednak obecnie spodziewane jest odbicie rynku, co daje polskim firmom kosmetycznym nowe szanse na skuteczną ekspansję na ten niełatwy rynek.
W związku z planowanymi na listopad największymi targami produktów naturalnych w Skandynawii - "Targi Eco Life Scandinavia 2021 - szansa dla polskich producentów kosmetyków naturalnych", eksperci PAIH zaprezentują korzyści wynikające z udziału w tym wydarzeniu.
Zapraszamy na webinarium informacyjne, podczas którego dowiesz się:
- jakie szanse dla polskich kosmetyków na rynku szwedzkim i fińskim widzą nasi eksperci,
- jakie korzyści płyną z wystawienia się na Eco Life Scandinavia,
- jak zgłosić się do udziału w polskim stoisku podczas targów.
Szkolenie poprowadzą:
- Sebastian Magier, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Sztokholmie,
- Melina Viking, Event Manager, Diversified Communications UK,
- Emma Bergqvist, Prezes Zarządu, Natural Organic Cosmetics Sweden,
- Jaana Ailus, Członek Zarządu, Fińskie Stowarzyszenie Kosmetyków Naturalnych Pro luonnonkosmetiikka ry.
Webinarium odbędzie się 18 czerwca o godz. 10:00 i będzie prowadzone w języku polskim i angielskim.