Sonko - polski producent zdrowej żywności jest jedną z firm, której pomogło węgierskie przedstawicielstwo PAIH, polski producent zdrowej żywności – Firma na kilka lat zniknęła z tamtejszego rynku. Pomogliśmy im pozyskać wiarygodnego dystrybutora, jedynego oferującego jej produkty na Węgrzech. Partnerom udało się już zrealizować pierwsze większe zamówienie – tłumaczy Marcin Karaskiewicz, kierownik biura handlowego PAIH w Budapeszcie.
Jak mówi, elementem wsparcia ekspansji Sonko będzie promocja oferty tej firmy w węgierskich sklepach HerbaHaz ze zdrową żywnością. – Akcja potrwa do końca sierpnia i zakłada degustację produktów, dedykowane półki w sklepach, billboard w Budapeszcie, reklamy w gazetkach sieciowych oraz działania e-marketingowe – wyjaśnia Karaskiewicz.
– Cieszymy się, że po nasze produkty mogą od teraz sięgać także konsumenci na Węgrzech. Dzięki współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu możemy realizować strategię rozwoju, także na tamtejszym rynku. Cenimy sobie otrzymane wsparcie, kompetencje pracowników PAIH-u i profesjonalizm w kontaktach biznesowych. Jesteśmy przekonani, że współpraca ta zaowocuje długotrwałą obecnością naszej marki na rynku węgierskim – tłumaczy Magdalena Szott, Kierownik ds. Komunikacji i Mediów Społecznościowych w Sonko.
PAIH pomogła pojawić się na półkach węgierskich sklepów ze zdrową żywnością również firmie Bezgluten. – Przez trzy miesiące produkty Bezgluten będą dostępne na półkach HerbaHaz nie tylko w Budapeszcie, ale też hurtowniach w Gyor, Szeged i Pecs, obsługujących kilkaset mniejszych sklepów z ekologiczną żywnością na terenie kraju – szczegóły akcji zradza szef Biura PAIH na Węgrzech. – Celem naszego przedsięwzięcia, poza efektem czysto marketingowym, jest umieszczenie polskich produktów na stałe w ich ofercie – podsumowuje Karaskiewicz.
Eksperci węgierskiego biura Agencji znaleźli dla firmy dystrybutora, wsparli ją również w nawiązaniu współpracy z węgierską siecią Auchan i promowali jej produkty na największych w kraju targach spożywczych SIRHA.
– Nasze produkty są dostępne na rynku węgierskim już od kilku lat i między innymi dzięki takim instytucjom jak PAIH stajemy się tam bardziej rozpoznawalną marką. W najbliższych miesiącach planujemy jeszcze większą ekspansję naszych produktów, a szczególnie w sieciach handlowych. Naszym celem jest stworzyć silną i stabilną pozycję jako zaufanego i cieszącego się dużą popularnością producenta żywności bezglutenowej – zaznacza Dawid Wołosiński, Koordynator ds. Eksportu w Bezgluten.
Dzięki asyście biura handlowego PAIH, w Auchan węgierscy konsumenci kupić mogą też wyroby „made in Poland” od Magic Brands, która produkuje soki na licencjach takich marek jak Hello Kitty, Angry Birds i Minionki. Produkty te dostępne będą również w marketach sieci Metro.
– Niestety, w Polsce przeważa opinia, że nie da się uzyskać istotnej pomocy od urzędników. Tymczasem PAIH na Węgrzech wsparła nas na tyle znacząco, że poziom zaangażowania jej pracowników można spokojnie porównać z podmiotem komercyjnym. Liczymy, że dzięki znalezieniu się na półkach największych węgierskich sieci handlowych nasze produkty będą tam rozpoznawalne. Zdecydowanie planujemy kontynuować współpracę z biurem handlowym PAIH. Będzie to o tyle łatwiejsze, że działania promocyjne zaplanowaliśmy na kolejne sześć miesięcy – mówi Michał Bachrynowski, Manager ds. Exportu Magic Brands.
Węgierscy konsumenci mieli już okazje spróbować polskich produktów podczas kampanii promocyjnych w sklepach CBA Prima i Real, zorganizowanych przez przedstawicielstwo Agencji w październiku i grudniu zeszłego roku.