Nie przegap...
miliardowej inwestycji PepsiCo w Polsce
Inwestycja PepsiCo o wartości ponad 1 mld zł - piąty obiekt produkcyjny firmy zlokalizowany w naszym kraju - realizowana będzie etapami do roku 2025. Dzięki inwestycji w regionie powstanie 450 miejsc pracy, a wytwarzane w zakładzie produkty będą eksportowane do ponad 20 europejskich krajów. Proces inwestycyjny wspierała Polska Agencja Inwestycji i Handlu.
Szczegóły »
cyklu webinarów gospodarczych przed #Expo 2020 w Dubaju!
Seminaria gospodarcze to nowa inicjatywa w ramach Programu Gospodarczego na Expo 2020 Dubai, która pozwoli przybliżyć zagranicznym inwestorom usługi, technologie i produkty opracowane przez Polskich przedsiębiorców. Głównym celem seminariów będzie nawiązanie kontaktów gospodarczych oraz prezentacja polskich doświadczeń i potencjału w czterech obszarach - zielonych technologii, branży kosmicznej i lotniczej, inteligentnych rozwiązań dla miast oraz branży medycznej i farmaceutycznej. Zapraszamy do rejestracji udziału w wydarzeniach.
Szczegóły »
... i seminarium informacyjnego na temat projektu Polskie Mosty Technologiczne
Polskie Mosty Technologiczne to grantowy projekt realizowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu od 2017 roku. Dotychczas udział w konkursie wzięło ponad 2,5 tys. polskich firm. Grant otrzymało już blisko 400. W ramach projektu na wsparcie mogą liczyć mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa charakteryzujące się dużym potencjałem do internacjonalizacji swoich produktów, usług i technologii. Stawką jest grant o wartości nawet 180 tys. zł w formule pomocy de minimis, na opracowanie i wdrożenie strategii ekspansji zagranicznej na rynki pozaunijne.
Szczegóły »
Polska to dobry kierunek dla inwestorów zagranicznych
Polska Agencja Inwestycji i Handlu do końca lipca 2021 zamknęła 48 projektów inwestycyjnych. To wzrost o prawie 170 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Wartość tych projektów urosła prawie o połowę do 1,7 mld EUR, a liczba miejsc pracy jest trzykrotnie wyższa i wynosi 8,4 tys. Agencja obecnie obsługuje 184 projekty inwestycyjne - o 5 proc. więcej niż rok temu o tej porze.
- Pod względem liczby inwestycji rok będzie bardzo dobry, ale to nie jest wyścig. Najbardziej nam zależy, żeby tworzyć wysokojakościowe miejsca pracy. Takie właśnie powstają w branżach, z których mamy w portfelu najwięcej projektów: usługach biznesowych i elektromobilności. W Europie jesteśmy dziś numerem jeden w produkcji baterii elektrycznych i bardzo chcemy to umacniać. Polska wygrywa nie tylko pomocą publiczną, która przecież jest ograniczona ramami unijnymi, ale także jakością pracowników, którzy szybko potrafią się adaptować do zmian, lokalizacją, bo członkostwo w UE jest ważne dla firm azjatyckich i amerykańskich, a także stabilną gospodarką. Granty przy największych projektach, czyli z sektora elektromobilności, stanowią tylko ułamek wartości inwestycji. Są ważne, ale nie decydujące. Konkurujemy czasem, który upływa od podjęcia decyzji o inwestycji do rozpoczęcia produkcji - powiedział w wywiadzie dla Pulsu Biznesu Krzysztof Drynda, Prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Wśród aktualnie obsługiwanych przez PAIH projektów najwięcej jest firm białoruskich. To efekt programu Poland. Business Harbour, który ułatwia przedsiębiorcom zza wschodniej granicy start w Polsce. W czołówce są też projekty amerykańskie, polskie i południowokoreańskie. W podziale na branże, najwięcej potencjalnych inwestycji jest z sektora centrów usług biznesowych, motoryzacji i elektromobilności.
Uważaj na niewiarygodnych kontrahentów
Trudna sytuacja gospodarcza wywołana pandemią COVID-19 sprawia, że coraz więcej polskich firm szuka rynków zbytu dla swoich produktów i usług za granicą. Sprzedaż zagraniczna to naturalna szansa, ale czasami również zagrożenie.
Kiedy możesz mieć do czynienia z oszustem?
- w miarę możliwości unikaj dostaw towarów na kredyt bankowy i domagaj się uregulowania zaliczki;
- zawsze możesz skontaktować się z firmą, pod którą istnieje podejrzenie, że ktoś się podszywa, w celu sprawdzenia, czy taka osoba rzeczywiście tam pracuje; często wystarcza samodzielna weryfikacja adresu mailowego, z którego kontaktuje się z nami dana osoba; adresy osób podszywających się często potrafią minimalnie różnić się od oficjalnych domen;
- w przypadku wątpliwości co do autentyczności potencjalnego partnera, możesz również zgłosić do Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, która za pośrednictwem Zagranicznych Biur Handlowych zweryfikuje wskazany podmiot.
Chcesz sprawdzić wiarygodność kontrahenta?
Skontaktuj się z nami! »