Mój biznes za granicą

Moduły szkoleniowe

AKADEMIA BIZNESU | MENTORING | MATCHMAKING & NETWORKING

Aspekty formalno-prawne wyjścia na rynki zagraniczne
  • Sposoby zawierania umów i ich specyfika w ujęciu zawierania umów zdalnie, przy użyciu pośrednika, w kontakcie bezpośrednim;
  • Wykorzystanie procedur, certyfikacji dostępnych na rynku krajowym w kontaktach międzynarodowych w szczególności w promocji produktu czy usługi;
  • Odpowiedzialność za produkt;
  • Zabezpieczenie własności intelektualnej – ochrona znaku towarowego i marki producenta, w tym:
    • Elementy podlegające ochronie prawnej;
    • Egzekwowanie ochrony prawnej;
    • Kontrola właścicielska nad marką;
    • Udzielanie licencji;
    • Wykorzystanie własności intelektualnej jako element wejścia na rynek.
Konstrukcja konkretnej oferty eksportowej i jej prezentacja
  • Główne elementy oferty eksportowej;
  • Opis produktów/usług, których dotyczy oferta eksportowa;
  • Prezentacja oferty na tle konkurencji lokalnej;
  • Przewagi konkurencyjne wobec produktów dostępnych na rynku docelowym eksportu;
  • Konstrukcja ceny eksportowej;
  • Odpowiedzialność w sprzedaży międzynarodowej - Incoterms;
  • Gwarancja/rękojmia;
  • Systemy rabatowe.
Strategia eksportowa produktów i usług wraz z elementami modelu biznesowego
  • Określenie celów eksportowych i głównych czynników motywujących eksport;
  • Analiza gotowości przedsiębiorstwa do eksportu;
  • Wybór produktu o największym potencjale eksportowym (wybranych z asortymentu firmy);
  • Badania rynków zagranicznych;
  • Zdobycie i ustalenie źródeł informacji na temat rynku docelowego.
Finanse - konstrukcja strategii cenowych z elementami budżetu eksportowego na wybrane rynki
  • Strategia cenowa jako nieodzowny element zarządzania;
  • Rodzaje strategii cenowych;
  • Zasady tworzenia strategii cenowych;
  • Sprzedaż eksportowa a sprzedaż krajowa – różnice i podobieństwa;
  • Elementy składowe wartości eksportowanego produktu;
  • Podatkowe aspekty sprzedaży eksportowej;
  • Różnice kursowe i ich wpływ na wynik finansowy eksportera;
  • Instrumenty finansowe dla transakcji zagranicznych i ich koszty;
  • Rola i koszty ubezpieczenia dla transakcji zagranicznych;
  • Wpływ logistyki na konstrukcję strategii cenowych;
  • Możliwości pozyskania wsparcia finansowego dla eksporterów;
  • Różnice w konstrukcji strategii cenowych w zależności od rynku docelowego.
E-commerce/ E-eksport w praktyce
  • Narzędzie IT i ICT w e-commerce;
  • Międzynarodowe platformy sprzedaży internetowej;
  • Własny sklep internetowy poza granicami Polski;
  • Platformy B2B i B2C;
  • Cła i inne opłaty w międzynarodowym handlu internetowym;
  • Systemy płatności w e-commerce międzynarodowy;
  • Aspekty logistyczne w e-eksporcie;
  • Bariery związane z rozwojem e-eksportu;
  • Bezpieczeństwo transakcji w e-eksporcie;
  • Gwarancja i rękojmia;
  • E-commerce a ochrona danych osobowych;
  • VAT polski, VAT lokalny a VAT-OSS.
Marketing międzynarodowy i efektywne narzędzia marketingowe w działalności eksportowej z elementami różnic kulturowych
  • Czym jest marketing międzynarodowy i jego elementy (produkt/firma);
  • Strona www, broszury i katalogi produktowe;
  • Branding/rebranding;
  • Opakowania produktów na rynki zagraniczne;
  • Social media;
  • Pozycjonowanie na rynkach zagranicznych;
  • Platformy internetowe (B2B, B2C);
  • Videomarketing;
  • Promocja na targach;
  • Misje zagraniczne;
  • Różnice kulturowe w relacjach z klientami zagranicznymi;
  • Charakterystyka poszczególnych regionów świata pod kątem różnic kulturowych;
  • Europa, USA, Azja, Kraje Arabskie – na co zwrócić uwagę podczas nawiązywania kontaktów biznesowych;
  • Religia a biznes.

Szkolenia realizowane w ramach projektu „Mój biznes za granicą - model wsparcia instytucjonalnego MŚP w obszarze umiędzynarodowienia oferty firm i rozpoczęcia działalności na rynkach międzynarodowych” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020; Oś priorytetowa: IV. Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa; Działanie 4.3 Współpraca ponadnarodowa.




Program realizowany przy wsparciu z Funduszy Europejskich

Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy lub wyłączyć je w ustawieniach.
Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij