Nie przegap...
nowej koreańskiej inwestycji w Stalowej Woli
Premier Mateusz Morawiecki wręczył koreańskiej firmie SK decyzję o wsparciu budowy fabryki produkującej folię miedzianą do baterii litowo-jonowych. Inwestycja powstanie w Stalowej Woli, w parku inwestycyjnym powołanym niedawną specustawą Sejmu. Nad ściągnięciem jednego z największych na świecie producentów z tej branży pracowali wspólnie Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. Wartość inwestycji to prawie 3 miliardy złotych. Powstanie minimum 500 nowych miejsc pracy.
Szczegóły »
... relacji z Polsko-Macedońskiego Forum Gospodarczego ...
Polsko-macedońskie relacje gospodarcze sukcesywnie się rozwijają, a instytucjonalne wsparcie eksportu może okazać się dodatkowym motorem dla oczekiwanego wzrostu. Najlepiej świadczy o tym fakt, że organizacja Polsko-Macedońskiego Forum Gospodarczego nie była pierwszą aktywnością podjęta w Macedonii przez Polską Agencji Inwestycji i Handlu. Już w 2019 roku, kiedy Polska była gospodarzem Szczytu Bałkanów Zachodnich, PAIH nawiązała szereg ważnych i strategicznych z punktu widzenia polskich przedsiębiorców kontaktów, które praktycznie mogą ułatwić funkcjonowanie na lokalnym rynku.
Szczegóły »
... i otwarcia centrum usług wspólnych w Warszawie przez firmę Stryker
Stryker podjął decyzję o ulokowaniu centrum usług biznesowych w Warszawie. Polski oddział firmy będącej liderem na światowym rynku technologii medycznych pełną operacyjność osiągnie przed trzecim kwartałem 2022 roku. Stryker stworzy ok. 300 nowych miejsc pracy, rozwijając w Warszawie usługi z zakresu finansów i zaopatrzenia. W wyborze lokalizacji firmę wspierała Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH).
Szczegóły »
Szczyt Cyfrowy ONZ - IGF 2021
Termin: 6-10 grudnia
Miejsce: Katowice
Możliwości eksportu polskich jabłek na rynki wybranych krajów Azji Południowo-Wschodniej
Termin: 7 grudnia
Miejsce: online
Sesja Q&A - kwestie celne przy eksporcie do Rosji
Termin: 8 grudnia
Miejsce: online
Duński sektor apteczny - ABC eksportu dla producentów kosmetyków i farmaceutyków
Termin: 9 grudnia
Miejsce: online
Polskie Dni w Gruzji 2021
Termin: 13-23 grudnia
Miejsce: Gruzja
Co trzeba wiedzieć o specyfice ochrony praw własności intelektualnej w Chinach?
Termin: 14 grudnia
Miejsce: online
Polska promuje się na Wystawie Światowej w Dubaju
Do 31 marca 2022 r. trwa Wystawa Światowa Expo 2020 w Dubaju. W ciągu pierwszych 7 tygodni Pawilon Polski został odwiedzony przez ponad 250 tys. gości, stając się centrum wydarzeń artystycznych i spotkań biznesowych. 6 grudnia odbędzie się największe wydarzenie biznesowe: Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze, zaś dzień później, 7 grudnia, Dzień Polski na Expo 2020, który będzie kulminacją naszej obecności w Dubaju.
Już od pierwszych dni Pawilon Polski realizuje założone cele, stając się miejscem spotkań polskich przedsiębiorców z zagranicznymi kontrahentami. Każdego dnia zespół ekspertów Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu wspiera polskie firmy w budowaniu relacji biznesowych, a także przybliża możliwości inwestycyjne zagranicznym gościom biznesowym.
W ciągu pierwszych 7 tygodni zainicjowanych zostało ponad 410 kontaktów, m.in. z partnerami z RPA, Botswany, Zambii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Kanady, Filipin czy Niemiec. Od początku Wystawy Światowej w Pawilonie Polski odbyło się 7 dużych wydarzeń biznesowych, które przyciągnęły 250 gości. Wśród najważniejszych warto wymienić seminaria organizowane przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu: "Zielone inwestycje a globalne wyzwania klimatyczne", "Innowacje i trendy w sektorze kosmicznym i lotniczym" czy "Smart cities - rozwiązania przyszłości".
Program Partnerski realizowany w ramach udziału Polski w Expo 2020 Dubai, daje możliwość komercyjnej współpracy polskim firmom zainteresowanym szczególną formą uczestnictwa w Expo (partner pawilonu, partner wyposażenia lub wydarzenia). To inicjatywa, która realizuje misję PAIH i pozwala przedsiębiorcom, niezależnie od skali ich działalności, na jedyną w swoim rodzaju możliwość promocji, wzmocnienia planów ekspansji zagranicznej i współtworzenia polskiej prezentacji podczas tego najbardziej prestiżowego wydarzenia promocyjno-gospodarczego na świecie. Do tej pory w programie wzięło udział 20 firm reprezentujących różne branże. Jedną z nich jest Bogutti.
Bogutti to rodzinna, polska firma specjalizująca się w produkcji wysokiej jakości ciastek oraz krówek. Spółka prężnie się rozwija i zdobywa nowe rynki na wielu kontynentach. Sprzedaż skoncentrowana jest na eksporcie, który stanowi 60% jej wartości. Więcej informacji o firmie znajdą Państwo na stronie:
www.bogutti.com
Uważaj na niewiarygodnych kontrahentów
Trudna sytuacja gospodarcza wywołana pandemią COVID-19 sprawia, że coraz więcej polskich firm szuka rynków zbytu dla swoich produktów i usług za granicą. Sprzedaż zagraniczna to naturalna szansa, ale czasami również zagrożenie.
Kiedy możesz mieć do czynienia z oszustem?
- w miarę możliwości unikaj dostaw towarów na kredyt bankowy i domagaj się uregulowania zaliczki;
- zawsze możesz skontaktować się z firmą, pod którą istnieje podejrzenie, że ktoś się podszywa, w celu sprawdzenia, czy taka osoba rzeczywiście tam pracuje; często wystarcza samodzielna weryfikacja adresu mailowego, z którego kontaktuje się z nami dana osoba; adresy osób podszywających się często potrafią minimalnie różnić się od oficjalnych domen;
- w przypadku wątpliwości co do autentyczności potencjalnego partnera, możesz również zgłosić do Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, która za pośrednictwem Zagranicznych Biur Handlowych zweryfikuje wskazany podmiot.
Chcesz sprawdzić wiarygodność kontrahenta?
Skontaktuj się z nami! »