PAIH Newsletter grudzień 2022, Numer 61
Wesołych Świąt Bożego Narodzenia i Szczęśliwego Nowego Roku życzy PAIH

Wydarzenia styczniowe

Zobacz wszystkie wydarzenia
Nie przegap najważniejszych wydarzeń organizowanych w styczniu.

Zobacz wszystkie wydarzenia »

Co słychać w biznesie

Święta w Singapurze smakują polską czekoladą
Pierwsza fabryka elektrycznych samochodów dostawczych Mercedesa powstanie w Polsce
Szwedzi pokochali naturalne produkty z Polski
Kraków stolicą współpracy polsko-francuskiej
Konsultacje branżowe PAIH: sektor energetyczny Ukrainy
Polska branża kosmetyczna ze wsparciem PAIH w Azji

RAPORTY, RANKINGI, KOMENTARZE

Chartbook Automotive - grudzień 2022
Najciekawsze w tym wydaniu:
  • dynamika rdr sprzedaży detalicznej pojazdów samochodowych, motocykli i części w cenach stałych wykazuje spadek,
  • autobusy elektryczne stanowią dużą część wartości eksportu autobusów, "hybrydy z zapłonem iskrowym" to ponad ćwierć wartości wyeksportowanych samochodów,
  • części i akcesoria to blisko połowa eksportu branży samochodowej,
  • wartość importu samochodów elektrycznych w Polsce przewyższa eksport.
Więcej »
Sebastian Magier, kierownik, Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Sztokholmie
Szwedzi wydają najwięcej na kosmetyki w całej Unii Europejskiej. Kosmetyki naturalne to stosunkowo nowy, ale dynamicznie rosnący rynek. Według najnowszych prognoz, już w 2025 roku wartość szwedzkiego rynku kosmetyków organicznych może sięgnąć 3 mld SEK. Tym samym będzie stanowił aż 10% całej tamtejszej branży beauty. I choć Szwedzi są przywiązani do tradycyjnych marek, zwłaszcza premium, to jednak świadomość ekologiczna jest wysoka, więc sprzedaż tego typu produktów rośnie.

Więcej o charakterystyce rynku dowiesz się z rozmowy z Agencją ISBnews »
Maja Justyna, Business Development Manager, ZBH Singapur
Rynek słodyczy w Singapurze jest rozdrobniony i dość konkurencyjny. Czołowymi dostawcami są międzynarodowe koncerny, ale na sklepowych półkach można znaleźć również lokalne, azjatyckie marki. Czekolada oraz wyroby z czekolady należą do najszybciej rozwijającej się kategorii rynku, przed batonikami zbożowymi i energetycznymi. Zgodnie z prognozami, ich sprzedaż w 2025 roku ma osiągnąć wartość 241 mln USD.

Przegląd makroekonomiczny PAIH

Zapraszamy na comiesięczną dawkę analizy makroekonomicznej Polski przygotowanej na podstawie danych Głównego Urzędu Statystycznego. Więcej »

Nasza oferta - organizacja misji biznesowych

Zapewniamy udział w warsztatach, konferencjach, targach oraz spotkaniach biznesowych, umożliwiających lepsze zrozumienie nowego rynku. Misje odbywają się pod ochronnym parasolem polskich instytucji publicznych, przy udziale przedstawicieli polskiej administracji publicznej.

Wsparcie polega na:
  • organizacji misji biznesowych dla branż mających potencjał na danym rynku;
  • przygotowaniu udziału w warsztatach, konferencjach oraz targach umożliwiających poznanie specyfiki lokalnego rynku.
Co zyskujesz:
Możliwość zaprezentowania Twojego produktu lub usługi podczas misji oraz nawiązania nowych relacji biznesowych.

Szczególnie polecamy:
  • debiutantom w eksporcie
  • debiutantom na danym rynku
Co o naszych misjach sądzą ich uczestnicy?

- Misja gospodarcza zorganizowana przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu była ogromną szansą do głębszego poznania rynków ASEAN pod kątem branży beauty oraz potencjału polskich kosmetyków w tym regionie. Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni zapotrzebowaniem oraz popytem na polskie produkty do pielęgnacji twarzy, ciała jak i produktów do makijażu. Wielkie podziękowania kierujemy w stronę ekspertów PAIH znajdujących się w krajach, które odwiedziliśmy. Ich wiedza i profesjonalizm jest na najwyższym poziomie. Mocno wierzymy, że polskie kosmetyki wkrótce będą szeroko dostępne w Singapurze, Filipinach oraz Wietnamie - powiedziała Loujane Burawi, Junior Export Manager, Verona Products Professional.

Czy wiesz, że...

PAIH organizuje bezpłatne webinaria, z których dowiesz się m.in. jak ubezpieczyć działalność eksportową?
Ubezpieczenie powinno być integralną częścią planu eksportowego oraz przygotowania do międzynarodowej działalności przedsiębiorstwa. Prawie każde działanie eksportowe obarczone jest ryzykiem, często wyższym niż prowadzenie biznesu na rynku rodzimym. Można je jednak znacznie zredukować lub wyeliminować poprzez podjęcie działań prewencyjnych. Ważnym krokiem jest odpowiednie ubezpieczenie się przed podpisaniem umów, czy wysyłką towarów. Ubezpieczenia eksportowe zabezpieczają należności przedsiębiorcy i chronią firmę przed: ryzykiem politycznym, wahaniami w kursie walut, uszkodzeniem towaru w transporcie, jak też bankructwem klienta i innymi niedogodnymi okolicznościami uzgodnionymi z ubezpieczycielem.

Więcej dowiesz się z naszego szkolenia »

Komunikat

Uważaj na niewiarygodnych kontrahentów
Trudna sytuacja gospodarcza wywołana pandemią COVID-19 sprawia, że coraz więcej polskich firm szuka rynków zbytu dla swoich produktów i usług za granicą. Sprzedaż zagraniczna to naturalna szansa, ale czasami również zagrożenie. Kiedy możesz mieć do czynienia z oszustem?
  • w miarę możliwości unikaj dostaw towarów na kredyt bankowy i domagaj się uregulowania zaliczki;
  • zawsze możesz skontaktować się z firmą, pod którą istnieje podejrzenie, że ktoś się podszywa, w celu sprawdzenia, czy taka osoba rzeczywiście tam pracuje; często wystarcza samodzielna weryfikacja adresu mailowego, z którego kontaktuje się z nami dana osoba; adresy osób podszywających się często potrafią minimalnie różnić się od oficjalnych domen;
  • w przypadku wątpliwości co do autentyczności potencjalnego partnera, możesz również zgłosić do Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, która za pośrednictwem Zagranicznych Biur Handlowych zweryfikuje wskazany podmiot.
Wiarygodność Kontrahenta Pobierz broszurę "Wiarygodność Kontrahenta" i dowiedz się więcej »
Chcesz sprawdzić wiarygodność kontrahenta?
Skontaktuj się z nami! »

Kliknij na mapę i sprawdź informacje z rynków

Masz pytania?
Zadzwoń na infolinię PAIH 24h: +48 22 334 99 55
lub napisz: paih24@paih.gov.pl

Śledź nas:  Facebook  Twitter  YouTube  LinkedIn  Instagram  Archiwum PAIH Newsletter